اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

پول‌های عربستان و امارات امنیت استان‌های جنوبی عراق را به خطر انداخته است

عضو پارلمان عراق درباره تلاش مجدد عربستان سعودی و امارات برای بازگرداندن بی ثباتی و هرج و مرج به استان‌های جنوبی عراق هشدار داد.

پول‌های عربستان و امارات امنیت استان‌های جنوبی عراق را به خطر انداخته است

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «عبدالامیر تعیبان» عضو فراکسیون الصادقون در پارلمان عراق گفت که پول شیخ نشین‌هایی نظیر عربستان سعودی و امارات همچنان امنیت شهر الناصریه و استان‌های جنوبی عراق را تهدید می‌کنند.

این عضو پارلمان عراق ربوده شدن یک فعال مدنی دیگر در شهر الناصریه و اغتشاشاتی که در پی آن به وجود آمد در راستای تلاش برای به هرج و مرج کشیدن اوضاع استان ذی قار خواند و گفت: پول‌های عربستان سعودی و امارات همچنان امنیت الناصریه و استان‌های جنوبی را به خطر انداخته است.

وی افزود: ذی قار طی روزهای گذشته شاهد یک وضعیت ثبات و آرامش و باز شدن راه‌ها و پل‌های مسدود شده بود، اما برخی نمی‌خواهند که این شهر آرام بگیرد .

تعیبان از بزرگان عشایر و تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو و نیروهای امنیتی خواست به منظور اعمال حاکمیت قانون و بیرون راندن خرابکاران، نفوذی‌ها و باندهای تبهکار و تروریست با یکدیگر همکاری کنند.

شهر بصره  در جنوب عراق هم قریب به یک ماه پیش در اعتراض به ترور چند فعال اجتماعی در این شهر شاهد ناآرامی‌های گسترده شده بود  و معترضان چند ساختمان و مرکز دولتی را به آتش کشیدند. شخصیت‌های متعدد عراقی هم آن زمان درباره مداخله عناصر اطلاعاتی چند کشور عربی برای متشنج کردن اوضاع استان ذی‌قار، به دولت و نهادهای امنیتی و تظاهرات‌کنندگان مسالمت جو هشدار دادند.

به گفته آنها، نقش برخی از کشورهای عربی به ویژه عربستان سعودی و امارات برای ضربه زدن به روند سیاسی جدید در عراق چیز تازه‌ای نیست و از سال ۲۰۰۳ این روند وجود داشته است چرا که این دو کشور ترس از آن دارند که پس از تبدیل عراق به یک کشور دموکراتیک، رژیم‌های خاندانی این کشورها نیز نابود شود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول