اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

فارس من| آخرین وضعیت احداث راه آهن بوشهر- شیراز

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: برای این پروژه به عنوان سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که انتظار می‌رود با تعدیلی که صورت می‌گیرد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

فارس من| آخرین وضعیت احداث راه آهن بوشهر- شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت سوژه ای در بخش فارس‌من با عنوان «راه آهن بوشهر-شیراز وعده‌ای که عملی نشد» خواستار پیگیری این موضوع شدند و عنوان داشتند «پروژه راه آهن - شیراز بوشهر سال‌های سال است که کلنگ خورده ولی با بی‌توجهی مسؤلان و عدم اختصاص بودجه لازم مواجه شده و با بودجه فعلی تقریبا ۵۰ سال دیگر هم به بهره‌برداری نمی رسد. استانی که نفت، گاز و پتروشیمی کشور در آن قرار دارد نباید استان آخر در وصل شدن به شبکه ریلی کشور باشد، در حالی که اولویت واضح کشور، وصل شدن بنادر جنوبی به خطوط شبکه ریلی است.»

مهرداد ستوده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر درباره پروژه در دست اجرای قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر - فارس اظهار داشت: تلاش می‌شود با استفاده از ظرفیت‌های قانونی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، راه و شهرسازی و مجمع نمایندگان مجلس اعتبارات پروژه راه آهن بوشهر – فارس تامین و در قالب ماده ۵۶ مشکلات مالی این پروژه برطرف و روند اجرای آن تسریع شود و جناب استاندار پیگیری های بسیار خوب و تاثیرگذاری در این زمینه انجام داده است.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر - فارس ۲۵ کیلومتر طول دارد که شامل ۵.۵ کیلومتر  تونل و پل‌ است و در زمان حاضر با وجود مشکلات مالی، فعال و از روند اجرایی مطلوبی برخوردار است.

ستوده ادامه داد: برای این پروژه به عنوان سخت‌ترین قطعه راه آهن بوشهر - فارس با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که انتظار می‌رود با تعدیلی که صورت می‌گیرد به ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه براساس برنامه زمان بندی، قطعه ۱۰ راه آهن بوشهر – شیراز باید در مدت ۲۴ ماه اجرایی شود، گفت: تجربه ثابت کرده با توجه به پیشتیانی صورت گرفته از پروژه‌های عمرانی ۸۰ تا ۹۰ درصد آنها  زودتر از جدول زمان بندی در این استان به انجام می‌رسند و با وجود سختی کار در این قطعه انتظار می‌رود این امر در این پروژه مهم نیز تکرار شود.

ستوده تاکید کرد: اجرای پروژه راه آهن بوشهر- فارس خواست همه مردم این دو استان است که با وجود همه مشکلات و محدودیت‌های مالی در دولت تدبیر و امید عملیاتی شده و هرچند سوت قطار در این دولت در استان بوشهر شنیده نمی‌شود اما با همت و اراده لازم همه دست اندرکاران این پروژه در آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی گفت: اجرای این خط ریلی در گردشگری جنوب کشور و سایرمولفه‌های توسعه تاثیرگذار است و تصویب منطقه آزاد بوشهر در کنار خط ریلی تاثیر بسزایی در پیشرفت و توسعه منطقه دارد.

ستوده ادامه داد: با همدلی، هم افزایی و استفاده از همه ظرفیت‌ها و سلیقه‌ها پروژه‌های کلیدی استان بوشهر با وجود تجربه سخت‌ترین شرایط اقتصادی بعد از انقلاب در حال اجرا هستند و اجازه نداده‌ایم  پروژه‌ای تعطیل شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: هیچ پروژه ای در این استان به دلیل شرایط اقتصادی و مشکل مالی در دولت یازدهم و دوازدهم تعطیل نشد و حتی پروژه‌های کلیدی جدیدی در جبهه‌های مختلف کاری آغاز شده ‌است که تلاش می‌شود این روند تا پایان این دولت ادامه داشته باشد.

وی گفت: خود را موظف به پاسخگویی به عامه مردم بویژه اصحاب رسانه می‌دانیم در همین ارتباط براساس دستورالعمل اجرایی استاندار بوشهر در زمینه تعیین مشاور رسانه‌ای، مدیران دستگاه‌های اجرایی در مدت دو هفته فرصت دارند با هماهنگی خانه مطبوعات این استان برای خود مشاور رسانه‌ای انتخاب کنند. 

ستوده ادامه داد: همچنین قرار است در کنار تصویب هر پروژه‌ای پیوست فرهنگی آن نیز تعریف شود و مبلغی از این پیمان برای اطلاع رسانی کارهای فرهنگی با محوریت اصحاب رسانه تخصیص یابد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول