اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

برجام از نظر قواعد بین‌الملل فاقد اعتبار است

یک نویسنده و پژوهشگر با بیان اینکه برجام حاصل فعالیت شبکه نفوذ در داخل کشور است، گفت: کسانی برجام را به کشور تحمیل کردند که به آمریکا و انگلیس وصل بودند.

برجام از نظر قواعد بین‌الملل فاقد اعتبار است

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کامران غضنفری نویسنده و پژوهشگر در همایش مردمی-دانشجویی بررسی «اقدام متقابل ایران در قبال مکانیسم ماشه» گفت: از همان ابتدا گفتم برجام بی اعتبار است و مشروعیت ندارد و دلایل آن‌را هم گفتم؛ مانند مغایرت صریح و آشکار برجام با قانون اساسی؛ عبور از خطوط قرمز، خلاف شرع بودن برجام و...

وی افزود: برجام از ابتدا تا انتها دشمن را بر ما مسلط کرده که این خلاف شرع است. برجام مصوبات مجلس را هم نقض کرده بود و بر اساس کنوانسیون وین از همان ابتدا فاقد اعتبار بود و از آنجایی که در طول مذاکرات هسته ای مقامات آمریکایی به کرات جمهوری اسلامی را تهدید کردند برای همین به لحاظ قواعد بین الملل فاقد اعتبار است.

غضنفری اضافه کرد: برجام حاصل فعالیت شبکه نفوذ در داخل کشور است؛ توافقی که جز خسارت برای جمهوری اسلامی چیزی نداشته است. رهبر معظم انقلاب هم از برجام به عنوان خسارت محض یاد می‌کنند. 

این نویسنده و پژوهشگر تصریح کرد: برجام هیچ تحریمی را که لغو نکرد و کاری نکرد جز اینکه دلار را از ۳ هزار تومان به ۲۷ هزار تومان؛ سکه طلا را از نزدیک یک میلیون تومان به ۱۴ میلیون تومان و پراید ۷ میلیونی را به ۱۰۰ میلیون تومان رساند.

نویسنده کتاب پرونده هسته‌ای ابعاد پیدا و پنهان گفت: به دروغ می‌گویند برجام تصمیم نظام بوده در صورتی که رهبر انقلاب از همان ابتدا مخالفت خود را با مذاکرات اعلام کردند. برجام را امثال دری اصفهانی‌ها که جاسوس بودند به کشور تحمیل کردند؛ دری اصفهانی را چه کسی به تیم مذاکره هسته ای معرفی کرد؛ دستگاه های اطلاعاتی باید ببیند اینها به کجا وصل هستند. کسانی برجام را به کشور تحمیل کردند که به آمریکا و انگلیس وصل بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول