اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی این استان به‌شدت پیگیری می‌شود.

جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغی استان سمنان

غلامرضا خراسانیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب سال ۷۴ و اصلاحی در سال ۸۵ اصلی‌ترین قانون و سند بالادستی سازمان امور اراضی کشور و وزارت جهاد کشاورزی برای حفاظت از کاربری اراضی کشاورزی و صیانت از عرصه‌های زراعی و باغ‌های کشور است.

وی افزود: بر اساس ماده یک قوانین ذکرشده تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در خارج از محدوده قانونی شهرها و شهرک‌ها به‌جز در موارد ضروری ممنوع است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: به‌موجب تبصره یک قوانین تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی بوده که اعضای آن شامل رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی، رئیس سازمان مسکن و شهرسازی، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست و یک نفر نماینده استاندار بوده و جلسات نیز به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود.

خراسانیان گفت: بر همین اساس از ابتدای امسال تاکنون طرح‌های تبصره یک استان شامل واحد پذیرایی منفرد بین‌راهی به مساحت هفت هزار و ۹۹۴ مترمربع، مرکز تفریحی و سرگرمی و گردشگری به مساحت هشت هزار و ۵۶۶ مترمربع و الحاق به محدوده روستاها به مساحت یک‌هزار و ۷۳۰ مترمربع و خانه کارگری نیز به مساحت یک‌هزار و ۲۰۰ تصویب شده است.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه کمیسیون موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در استان سمنان، تعداد ۵۰ پرونده شد که از این تعداد دو طرح شامل اقامتگاه بوم‌گردی به مساحت دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و مجتمع خدماتی رفاهی بین‌راهی به مساحت ۶ هزار و ۸۴۶ مترمربع تصویب شد و همچنین تعداد ۴۷ مورد خانه کارگری به مساحت دو هزار و ۵۰ موافقت و با یک مورد نیز مخالفت شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول