اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رایزنی تاجیکستان با ایران و روسیه برای دریافت مواد خام پالایشگاهی

معاون منطقه آزاد اقتصادی «دنغره» تاجیکستان از مذاکرات در حال انجام با شرکت‌های ایرانی، قزاق و روس برای تامین مواد اولیه یک پالایشگاه بزرگ نفتی این کشور خبر داد.

رایزنی تاجیکستان با ایران و روسیه برای دریافت مواد خام پالایشگاهی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «صفر علی طایفوراف» معاون منطقه آزاد اقتصادی «دنغره» تاجیکستان تعویق در راه اندازی  پالایشگاه بزرگ در این کشور را به دلیل کمبود مواد اولیه با قیمت مناسبت اعلام کرد و گفت:  مذاکرات برای تامین این پالایشگاه با مواد خام با شرکت‌های ایرانی، قزاق و روس در حال انجام است.

وی گفت: این پالایشگاه کاملا آماده فعالیت و مجهز به تمام زیرساخت های لازم است و مشکل اصلی تعویق زمان راه اندازی آن کمبود مواد اولیه با قیمت مناسب است.

طایفرواف در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر مذاکراتی برای تامین مواد اولیه خام این پالایشگاه با شرکت‌های ایرانی، قزاق و روس در جریان است.

وی افزود: راه اندازی پالایشگاه مذکور منوط به خرید نفت تحت شرایط قابل قبول است که می‌تواند عملکرد کارآمد شرکت را تضمین کند.

ساخت و ساز این پالایشگاه با ظرفیت 1.2 میلیون تن نفت در سال 2014 میلادی توسط شرکت مشترک «تی - کی آیل» تاجیکستان و چین آغاز شد. 90 درصد از سهام این پروژه متعلق به چین و 10 درصد مابقی متعلق به تاجیکستان است.

ساخت این پالایشگاه 2 سال قبل به پایان رسید اما راه اندازی آن همچنان به تعویق افتاده است.

انتظار می‌رود در مرحله اول این پالایشگاه، سوخت دیزل و همچنین بنزین با اکتان کم  و قیر ساختمانی و در مرحله دوم مارک‌های اروپایی بنزین، یورو -4 و یورو-5 و همچنین گاز مایع، سوخت دیزل، پارافین و قیر ساختمانی را تولید کند.

بنابر برنامه‌های از قبل اعلام شده، بخشی از محصولات تولید شده در این پالایشگاه قرار بود در داخل کشور به فروش رسد و بخش دیگر به کشور افغانستان صادر شود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول