اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود/ خرید 8 میلیون تن گندم در کشور

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود، گفت: امسال 8 میلیون تن گندم خریداری شده است.

قیمت گندم باید تا اول مهر اعلام شود/ خرید 8 میلیون تن گندم در کشور

علی خانمحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: خرید گندم در کشور در روزهای پایانی خود قرار دارد و تاکنون 8 میلیون و 280 هزار تن گندم خریداری شده است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور با اشاره به اینکه پیش‌بینی خرید گندم در سال جاری 14 میلیون تن بوده است، گفت: پیش‌بینی خرید تا آخرین روز برداشت 10 میلیون تن است که میزان خرید آن 5 درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه امسال یک تغییر رویه در خرید گندم ایجاد شده و آن مقدار الک‌ها است، به عبارتی در این روش افت مفید یک مقدار بیشتر شده است، گفت: در این نوع الک کردن شکستگی و لاغر بودن محصول به عنوان افت مفید حذف و در کیفیت‌ خرید دقت می‌شود و خرید بر اساس استانداردهای اروپا انجام می‌شود.

خانمحمدی با اشاره به اینکه در حال حاضر خرید گندم در بسیاری از سایت‌ها به پایان رسیده است، گفت: خرید فقط در برخی استان‌ها و خرمن‌کوب‌ها در حال انجام است.

دبیر اجرایی بنیاد ملی گندمکاران کشور درباره قیمت خرید گندم در سال زراعی جدید نیز گفت: طبق نرخ اعلامی قیمت پیشنهاد بنیاد ملی گندم 5 هزار و 200 تومان، شورای اقتصاد 4 هزار و 500 تومان و نظام صنفی 7 هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیشنهادی در مجلس پس از تصویب توسط شورای نگهبان اجرایی خواهد شد، گفت: آنچه مسلم است قیمت باید قبل از اول مهر و آغاز کشت سال جدید در استان‌ها اعلام شود.

انتهای پیام/73005/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول