اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

صعود سراسری کارکنان سپاه پاسداران به قله پرآو

صعود سراسری کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرب کشور به قله پرآو برگزار شد

صعود سراسری کارکنان سپاه پاسداران به قله پرآو

سردار عظیمی فرمانده قرارگاه منطقه ای نجف اشرف در تشریح این خبر گفت: این صعود به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس و با شرکت سپاهیانی رده‌های مختلف از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی غرب کشور  شامل دو استان کرمانشاه و همدان به قله پرآو انجام شد.

سردار عظیمی در ادامه با اشاره به اینکه راه شهدا همواره الهام بخش راه ما خواهد بود  اظهار داشت: این صعود یک روزه بود که کوهنوردان سپاهی توانستند  قله پرآو با ارتفاع ۳۴۰۵  متری را فتح کنند

او در ادامه با اشاره به اینکه در این صعود پیشکسوتان سپاهی و رزمندگان جوان حضور داشتند گفت: امیدواریم با سرلوحه قرار دادن شهدا و راه نورانی آنان در مسیر زندگی اقشار مختلف مردم و نوجوانان همواره ره رو شهدای گرانقدر این مرز و بوم باشیم. 

لازم به ذکر است که کوهستان پرآو (به کردی: پرآو به معنای پرآب) رشته کوهی امتداد یافته از شمال غرب تا شمال‌شرق شهر کرمانشاه، باطول تقریبی ۸۰ کیلومتر و وسعت تقریبی حدود ۹۸۰ کیلومتر مربع بخشی از رشته کوه زاگرس در غرب ایران می‌باشد.

رشته کوه پراو از سمت شمال غربی به رشته کوه شاهو متصل است و از سمت جنوب شرقی، رودخانه معروف گاماسیاب آن را از رشته کوه هرسین جدا می‌کند و دهستانهای پای روند و میان دربند در جنوب غربی و دهستان‌های دینور و بیلوار در شمال شرقی این کوهستان واقع شده‌اند.

قله پرآو باارتفاع ۳۴۰۵ متر از سطح دریا بلندترین قلهٔ این کوهستان و یکی از۱۵۱۵قله بسیار برجسته جهان به‌شمار رفته که در شمال شرقی شهر کرمانشاه واقع شده‌است.

کوه‌های این منطقه دارای یکی از عمیق‌ترین لایه‌های لایم استون کره زمین است و همچنین بعلت فشارهای ناشی از کوه‌زایی آلپی شکاف‌های بسیاری پیدا کرده‌است به همین علت عمیق‌ترین غارهای ایران مانند غارهای پراو، جوجار، قیژلان و چاه غار قلا در این کوهستان قرار دارند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول