اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فرهنگ دفاع مقدس نجات بخش سوریه و لبنان بود

امام‌جمعه بوئین‌میاندشت گفت: تنها راه موفقیت کشور حرکت در مسیر فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگ دفاع مقدس نجات بخش سوریه و لبنان و جبهه‌های مقاومت بود و با الگوگیری از آن شهر حلب سوریه مانند خرمشهر ایران آزاد شد.

فرهنگ دفاع مقدس نجات بخش سوریه و لبنان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوئین‌میاندشت، حجت‌الاسلام حسن اسکندری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر بوئین‌میاندشت با بیان اینکه شهدا زنده هستند چون در مسیر تقوا به کاروان حسینی پیوستند، اظهار داشت: کسی که در میدان دفاع مقدس حضور داشت می‌تواند ادعای رعایت تقوا کند.

امام‌جمعه بوئین‌میاندشت با بیان اینکه تقوا سبب قدرت یاران امام حسین(ع) در صحنه عاشورا شد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس جز خنده بر لبان رزمندگان هیچ گاه غم و غصه دیده نمی‌شد و همین دلیلی بر پیروزی در مقابله با جبهه دشمن بود.

وی افزود: هر سال هفته دفاع مقدس به صورت نمادین گرامی داشته می‌شود اما آیا با تأسی از فرهنگ دفاع مقدس در مسیر رونق اقتصاد کشور کار و تلاشی شده است؟ کدام کشوری منابع زمینی و ذخایر انرژی مثل کشور ما دارد، کدام کشوری سرمایه دفاع مقدس دارد.

اسکندری اضافه کرد: غربی‌ها فکر کرده‌اند با رقص و پایکوبی می‌توانند به جامعه نشاط ببخشند در صورتی که فقط لجن‌زاری بیش نیست، اگر اهداف و آرمان‌های کشورمان را با غربی‌ها مقایسه کنید خواهید متوجه شد دینداری نشاط می‌آورد.

وی تصریح کرد: امام‌خمینی عمری در راه مبارزه با دشمنان اسلام سپری کرد و می‌دانست تنها راه موفقیت کشور حرکت در مسیر فرهنگ دفاع مقدس است، فرهنگ دفاع مقدس نجات بخش سوریه و لبنان و جبهه‌های مقاومت بود و با الگوگیری از آن شهر حلب سوریه مانند خرمشهر ایران آزاد شد.

امام‌جمعه بوئین‌میاندشت گفت: در عرصه دفاع فرهگی و اقتصادی وظایف سنگینی بردوش داریم، امروز آنچه سبب می‌شود گلوله‌های دشمن مدام به خطا برورد یا به سنگ بخورد الگو برداری از فرهنگ دفاع مقدس است؛ امروز دشمنان به دنبال تغییر ایدئولوژی دین و مکتب و عاشورای حسینی ما هستند اگر می‌خواهیم مانند دفاع مقدس در هر میدانی پیروز شویم باید قدرت دفاع  مقدس را در وجود جوانان نهادینه شود تا باور کنند که می‌توانیم، هشت سال دفاع مقدس قدرت کشور ایران را به نمایش گذاشت و نوجوان ما باید باور کند حرکت دفاع مقدس گونه سبب شکست دشمن خواهد شد.

اسکندری خاطرنشان کرد: روش و منش شهدای نوجوان در بین دانش‌آموزان باید نهادینه شود، حسین فهمیده با عشق به امام با شجاعت به میدان جنگ رفت و امروز نیز عشق به مقام معظم رهبری در دل نوجوانان ایران و  لبنان موج می‌زند و به واسطه این عشق راه رسیدن به آرمان‌ها نزدیک می‌شود، اگر امروز کسی به دنبال بیعت با دشمن باشد مانند یاران یزید است، اگر دانشجویی باشد دانشگاه هشت سال دفاع مقدس باز است و اساتید آن شهدا هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ک۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول