اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

راه اندازی خط جدید هوایی بین قزاقستان و ازبکستان

قزاقستان و ازبکستان قصد دارند یک خط پروازی بین شهرهای «آکتائو» و «گرگانج» راه اندازی کنند.

راه اندازی خط جدید هوایی بین قزاقستان و ازبکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قزاقستان و ازبکستان قصد دارند یک خط پرواز جدیدی بین دو کشور ایجاد و راه اندازی کنند.

موضوع برقراری پرواز بین «آکتائو» قزاقستان و «گرگانج» ازبکستان در جریان یک نشست ویدئویی با شرکت نمایندگان استانداری های مناطق «مانغیستائو» و «خوارزم» و همچنین شرکت های هواپیمایی دو کشور بررسی شد.

بنابر سخنان «نوربیک آیتژاناف» رئیس بخش سرمایه گذاری و توسعه گردشگری استان «مانغیستائو» قزاقستان، انتظار می رود بین شهرهای آکتائو این کشور و گرگانج ازبکستان هفته ای دو پرواز انجام شود.

وی در ادامه با بیان این که از راه اندازی پرواز های منظم با هدف تشدید و توسعه بیشتر همکاری بین دو کشور در تمامی عرصه ها حمایت می کنیم، گفت: این خط پرواز بعد از آمادگی طرف ازبکی آغاز به کار خواهد کرد.

«نادرجان ترغون اف» سرکنسول ازبکستان در آکتائو قزاقستان نیز تاکید کرد که ایجاد این خط هوایی بر توسعه گردشگری بین دو کشور تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

«مروئرت ژالدیبایف» معاون فرودگاه بین المللی «آکتائو» در این مورد اظهار داشت: کسانی که به تاریخ مردم ترک علاقه مند هستند، می توانند از طریق «استانبول» به «آکتائو» پرواز کنند و از اینجا برای دیدن زیبایی خیوه به «گرکانج» بروند و از آنجا به «بخارا»، «سمرقند»، «تاشکند»، «ترکستان» و «ارومچی» پرواز کنند.

طی این نشست همچنین پیشنهاد شد مسیرها و برنامه های مشترک گردشگری تهیه شوند که شهرهای تاریخی قزاقستان و ازبکستان را در بر می گیرد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول