اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آخرین مصوبات برای پیشگیری از گسترش کرونا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمنان

پیرو ابتلای ۱۳ نفر از کارکنان یک فروشگاه زنجیره‌ای در سمنان به ویروس کرونا، آخرین مصوبات برای پیشگیری از گسترش این ویروس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمنان در فارس منتشر شد.

آخرین مصوبات برای پیشگیری از گسترش کرونا در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، پیرو بازرسی مشترک اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا با حضور نمایندگان استانداری، فرمانداری، دانشگاه علوم پزشکی، معاونت نظارت و بازرسی سازمان صمت و مدیر یک فروشگاه زنجیره‌ای که پنجشنبه‌شب انجام شد، با تشکیل جلسه‌ای مصوباتی برای پیشگیری از گسترش این ویروس در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سمنان گذرانده شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی خبرنگار فارس، در ابتدای این نشست با ارائه توضیحاتی از سوی نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی سمنان مبنی بر اعلام ۱۳ تست مثبت ویروس کرونا از سوی شاغلان در فروشگاه، اعضای حاضر خواستار مراقبت بیشتر و جلوگیری از شیوع بیماری شدند.

همچنین مدیریت فروشگاه مکلف شد افراد دارای تست مثبت را به مدت دو هفته از محل کار ترخیص کند.

از مجموع کارکنان باقی‌مانده، افراد شاغل در سطح فروشگاه در اولویت ترخیص از فعالیت باشند و تشخیص اولویت مطابق لیست اعلامی خواهد بود.

از تاریخ تنظیم صورت‌جلسه، مدیریت فروشگاه با اتخاذ تدابیری به مشتریان فاقد ماسک و دستکش، کالای مذکور را تحویل می‌دهد و سپس اجازه ورود به فروشگاه صادر می‌شود.

همچنین مقرر شد با عنایت به بررسی‌های صورت‌گرفته، غرفه فروش سبزیجات تا اطلاع ثانوی تعطیل شود.

با استقرار نیرو، کالاهای موجود در یخچال به هیچ عنوان توسط مشتری برداشته نشود و مواد غذایی فله ازجمله حبوبات، سوسیس و کالباس و ... با انجام حفاظ و انسداد ارتباط روبه‌رو به هیچ عنوان از سوی مشتری دسترسی مستقیم نخواهد داشت.

نقاط بحرانی و خطر ازجمله سرویس بهداشتی، رختکن‌ها و سالن‌ها به‌صورت مستمر ضدعفونی و گندزدایی می‌شود و با توجه به ازدحام جمعیت در محل فروشگاه، مقررات تهویه مناسب به‌کارگیری شود.

از ۲۹ شهریورماه امسال، فروشندگان غرفه مرغ و گوشت از افراد محتمل به ابتلا نباشند و مدیریت فروشگاه با تهیه دستگاه پالس اکسیمتر، روزانه نسبت به سنجش اکسیژن خون افراد شاغل اقدام کند و در صورت وجود تست مشروط، اقدامات لازم را معمول دارد.

روزانه افراد محتمل به ابتلا توسط نماینده فروشگاه به همراه فرم خوداظهاری به واحد بیماری‌های مرکز بهداشت معرفی می‌شوند و برای گندزدایی و ضدعفونی فروشگاه از محلول استاندارد استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/74001/ک/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول