اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

جامعه به الگوهای فرهنگی نیاز دارد

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه در حوزه فرهنگ به الگوهای فرهنگی نیاز دارد، گفت: الگو باید برای اقشار مردم و در جامعه فراگیر باشد.

جامعه به الگوهای فرهنگی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، آیت‌الله احمد مبلغی امشب در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با تاکید بر اینکه هر جامعه به شکل‌گیری چهار زیرساخت نیاز دارد، اظهار کرد: فقه نیاز اساسی جامعه بوده و در کشور اسلامی ما قانون باید از درون فقهامان جوشیده و تراوش کند.

وی از فرهنگ به عنوان یکی دیگر از ملزومات جامعه یاد و بیان کرد: اگر دوام و استقرار فرهنگی در جامعه‌ای نباشد، هیچ فعالیت و مجموعه‌ای نمی‌تواند راه درستی را در پیش گیرد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری علم و صنعت را دو لازمه دیگر جامعه خواند و افزود‌: هر کشور و ملتی برای پیشرفت به این چهار عنصر نیاز دارد.

آیت‌الله مبلغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بروجرد با وجود سابقه غنی در حوزه فرهنگی شهرستان پر ظرفیتی است، خاطرنشان کرد: بروجرد با قدمت و سابقه دینی و فرهنگی از همه پتانسیل‌های فرهنگی برخوردار است.

وی تاکید کرد: در این شهرستان نمادهای فرهنگی استوار است که به فرهنگ آن قوام بخشیده‌اند و از سویی بروجرد زادگاه شخصیت‌های برجسته‌ای در عرصه‌های مذهبی، علمی، ادبی و هنری است که از نخبگان و برجستگان زمان خود بوده‌اند.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: شهرستان مجتهدخیز و علم‌پرور بروجرد از ظرفیت‌های بزرگی در حوزه‌های مختلف برخوردار است که باید از حیث فرهنگی به آن‌ها پرداخته و احیاء کرد.

آیت‌الله مبلغی ادامه داد: هر اندازه در حوزه فرهنگی خدمات بیشتری ارائه شود، عایدی‌های بیشتری برای آحاد مردم، کشور و دین دارد.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی تعریف شده در بروجرد بیان کرد: کلیت اقدامات فرهنگی مطرح شده که نشان از آگاهی، برنامه‌ریزی و حرکت رو به جلو داشته و اجرایی شدن آن‌ها دستاوردهای زیادی در حوزه فرهنگی دارد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه جامعه در حوزه فرهنگ به الگوهای فرهنگی نیاز دارد، گفت: الگو باید برای اقشار مردم و در جامعه فراگیر باشد.

آیت‌الله مبلغی اجرایی‌پذیر، ساده و راحت بودن را از ویژگی‌های الگو برشمرد و بیان کرد: از سویی الگو باید از آلودگی و گناه به دور باشد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول