اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

۱۰۴ نفر امسال در جاده‌های سمنان جان باختند

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: ۱۰۴ نفر امسال در جاده‌های این استان و به علت وقوع سوانح رانندگی جان باختند.

۱۰۴ نفر امسال در جاده‌های سمنان جان باختند

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سرهنگ تقی کبیری بعدازظهر امروز در جلسه شورای ترافیک استان سمنان در سالن یادگار امام استانداری سمنان اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا مرداد ۹۸ به دلیل سوانح رانندگی، ۱۲۴ نفر از هم‌وطنانمان در استان سمنان جان خود را از دست دادند که این رقم در مدت مشابه سال جاری با ۲۰ درصد کاهش، به ۱۰۴ مورد رسیده است.

او گفت: همچنین از ابتدای فرودین تا مرداد پارسال، یک هزار و ۲۴۹ نفر به دلیل سوانح رانندگی در جاده‌های استان مجروح شدند که این رقم در مدت مشابه سال جاری، ۹۴۴ مورد بوده است.

رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: در پنج ماه گذشته در جاده میامی- شاهرود، ۲۱ نفر از هم‌وطنانمان به دلیل سوانح رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

کبیری اضافه کرد: اصلاح نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای در شهرستان گرمسار به‌طور ویژه از سوی مسؤولان مربوط در دستور کار باشد.

کاهش میزان سوانح رانندگی فوتی درون‌شهری

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: از ابتدای فروردین ۹۹ تاکنون، میزان سوانح رانندگی فوتی درون‌شهری در استان سمنان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد کاهش یافته است.

او گفت: تصادف موتورسیکلت با خودرو و عابران پیاده در مناطق شهری استان سمنان جدی و نگران‌کننده است که باید برای رفع این چالش اقدام شود.

رئیس پلیس راهور استان سمنان اضافه کرد: تعدادی از علائم رانندگی در محورهای درون‌شهری استان سمنان فرسوده بوده که لازم است مسؤولان امر برای بازسازی این علائم اقدام‌های لازم را انجام دهند.

بزرگی افزود: اجرای طرح‌های ترافیکی از سوی شهرداری‌ها در حوزه درون‌شهری بر اساس چارچوب‌های تعیین‌شده راهنمایی و رانندگی باشد.

او گفت: توقف خودرو در نقاط پرتردد و اطراف بیمارستان‌های استان یک چالش اساسی است که باید برای رفع این چالش با فرهنگ‌سازی و رفع مشکلات زیرساختی اقدام کرد.

لزوم رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان سمنان

منوچهر فخری؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان هم در این نشست گفت: اقدام‌های خوبی برای رفع مشکلات زیرساختی در حوزه راه استان در سال‌های گذشته انجام شد که این رویه مطلوب و کارشناسی به‌طور مستمر ادامه یابد.

وی خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های استان باید به‌طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد و نباید با تأخیر در انجام طرح‌های عمرانی شاهد سوانح رانندگی در جاده‌های استان باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: مشکلات مطرح‌شده در ارتباط با مسائل زیرساختی و عمرانی در حوزه راه شهرستان‌های استان به‌طور ویژه در دستور کار باشد.

کار جمعی برای کاهش سوانح رانندگی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: افزود: در ماه‌های گذشته برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های درون‌شهری استان اتفاق‌های خوبی افتاد که به سهم خود از تلاش‌های مسئولان مربوط قدردانی می‌کنم.

وی خاطرنشان کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های درون‌شهری استان به‌طور ویژه در دستور کار باشد و شهرداران محترم مصوبه‌های جلسات شورای ترافیک استان را به‌صورت موردی در گام اجرایی قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: حتی یک جان‌باخته بر اثر سوانح رانندگی به فرموده رهبر معظم انقلاب در کشور زیاد است و مسئولان با توجه بیش از پیش به این نکته حکیمانه برای اصلاح مسائل ترافیکی در محورهای ارتباطی استان اقدام کنند.

فخری ادامه داد: فرهنگ‌سازی برای کاهش سوانح رانندگی با جدیت در دستور کار شهرداری و دیگر دستگاه‌های اجرایی استان باشد.

در این نشست، عنوان شد که در حوزه ترافیک شهری بجای اجرای طرح‌های موقت باید برنامه‌های بلندمدت اجرا و به‌صورت ریشه‌ای مشکلات برطرف و مکانیزه شدن پل‌های عابر پیاده به‌طور ویژه از سوی دستگاه‌های اجرایی استان دنبال شود.

فرهنگ‌سازی در سال‌های گذشته در کنار رفع مشکلات زیرساختی برای کاهش سوانح رانندگی در جاده‌های درون‌شهری استان سمنان قابل‌توجه بوده است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول