اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نحوه دریافت مالیات در کردستان نیازمند نگرش ویژه است

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان نحوه دریافت مالیات در استان را نیازمند نگرش ویژه دانست و گفت: ضرورت دارد در استانداری کردستان کارگروه ویژه ای در رابطه با ابهامات وصول مالیات در برخی واحدها و اصناف تصمیم گیری شود و مصوبات این کارگروه به صورت قانونی اجرا شود.

نحوه دریافت مالیات در کردستان نیازمند نگرش ویژه است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، خالد جعفری ظهر امروز در  نشست هم اندیشی اصناف استان  در سنندج اظهار داشت: میزان پرداخت مالیات در کشور ۱،۱۸ درصد است.

وی با اشاره به اینکه درآمد ناخالص استان کردستان مربوط به بخش کشاورزی است اظهار کرد: این امر سبب شده درصد مالیات گیری در استان کمتر شود.

وی نحوه دریافت مالیات در استان  را نیازمند نگرش ویژه دانست و گفت: ضرورت دارد در استانداری کردستان کارگروه ویژه ای در رابطه با ابهامات وصول مالیات در برخی واحدها و اصناف تصمیم گیری شود  و مصوبات این کارگروه به صورت قانونی اجرا شود.

وی یادآورشد: در برخی شهرستان های مرزی استان که امکان رصد فعالیت وجود ندارد منجر به فرار مالیاتی می شود.

وی همچنین افزود: بازار تامین کننده مرکزیت نیست و این  عامل سبب شده درآمد مورد انتظار اصناف تلاش می کنیم.

وی گفت: بازار سطح شهر سنندج سنتی است و درآمد مردم پایین است.

جعفری یادآورشد: سنندج مرکز استان کردستان است اما بازار مرکزیت استان نیست و نمی تواند تامین کننده نیاز سایر شهرستان های استان باشد و این امر سبب شده اصناف و بازاریان درآمد نداشته باشند.

وی گسترش بازار سنندج به عنوان باز در مرکز استان نیازمند برنامه ریزی و کار فرهنگی دانست.

معاون امور اقتصادی استاندار کردستان اظهار کرد: تحریم های ظالمانه و تورم و گرانی به مجموعه بازار ، اصناف و قدرت خرید مردم فشار آورده است.

وی اذعان کرد: در سنندج به ازا هر پنج نفر یک واحد صنفی وجود دارد اما در شهرهای بزرگ که درآمد سرانه بالا و مشاغل بیشتری دارند تعداد واحدهای صنفی نیز بیشتر است، در تهران به ازا هر ۲۰ خانوار یک واحد صنفی وجود دارد.

انتهای پیام/ ۲۳۳۰/۸۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول