اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

آزادسازی 62 زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون 62 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 119 میلیارد و 411 میلیون و 722 هزار ریال آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

آزادسازی 62 زندانی جرائم غیرعمد در چهارمحال و بختیاری

مجید صیادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: از ابتدای امسال تاکنون 62 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی 119 میلیارد و 411 میلیون و 722 هزار و 104 ریال آزاد شده و به آغوش گرم خانواده بازگشته‌اند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری عنوان کرد: از این تعداد زندانی آزاد شده 39 نفر با بدهی مالی، 22 نفر بدهی مهریه، یک نفر دیه و دو نفر با ارائه خدمات مددکاری و مشاوره‌‌های حقوقی و قضایی آزاد شدند.

وی با اشاره به اینکه از کل مبلغ بدهی 411 میلیون و 722 هزار و 104 ریال با قبول اعسار از سوی مراجع قضایی کم شده است، افزود: همچنین شکات بیش از 59 میلیارد و 950 میلیون ریال گذشت کرده و یک میلیارد و 17 میلیون ریال آورده مددجویان بوده است.

صیادی با بیان اینکه برای آزادی این 62 زندانی مبلغ 9 میلیارد و 101 میلیون و 491 هزار ریال کمک بلاعوض توسط ستاد دیه کشور و استان پرداخت شده است، ادامه داد: همچنین از محل تفاهم‌نامه سازمان زندان‌ها و بنیاد مستضعفان برای آزادی نیازمندان جرائم غیرعمد 10 میلیارد و 60 میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت شده است و این زندانیان بیش از 12 میلیارد و 529 میلیون ریال تسهیلات دریافت کرده‌اند.

204 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان به سر می‌برند

وی با بیان اینکه در حال حاضر و براساس آخرین آمار 204 زندانی جرائم غیرعمد با مبلغ بدهی بیش از 70 میلیارد تومان و چهار هزار و 946 سکه در زندان‌های استان به سر می‌برند، اضافه کرد: هم اکنون 63 پرونده محکومین مالی جرائم غیرعمد در حال رسیدگی است تا بتوانیم از طرق مختلف زمینه آزادی این زندانیان را فراهم کنیم.

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: مردم خیر و نوع‌دوست می‌توانند از طریق واریز وجوه خود به شماره کارت 6037997599025690 و همچنین شماره حساب 105325828008 نزد بانک ملی و به نام ستاد دیه به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کنند.

وی با بیان اینکه مردم خیر و هیئت‌های عزاداری استان در ماه محرم هزینه نذورات خود را به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد اختصاص دادند، پیشنهاد کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و لغو مراسم متوفیان، بازماندگان این عزیزان می‌توانند هزینه مراسمات را به حساب ستاد دیه استان واریز کنند.

صیادی ادامه داد: هم‌استانی‌ها می‌توانند با حضور در ستاد دیه پرونده مددجویان واجدالشرایط را از نزدیک بررسی و جهت آزادسازی آن‌ها کمک‌های خود را اهداء کنند.

پیشنهادی برای افرادی که استطاعت مالی ندارند و مایل هستند در آزادی زندانیان کمک کنند

وی با اشاره به اینکه مردم خیر و نوع‌دوست استان می‌توانند به عنوان همیاران مهر در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مشارکت داشته باشند، توضیح داد: در این طرح با بانک‌های رسالت و مهرایران تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده است که افراد خیر می‌توانند از اعتبار وجوه خود در این بانک‌ها برای مددجویان تسهیلاتی اختصاص دهند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین افراد خیر می‌توانند در صورت تمایل و عدم استطاعت مالی جهت پرداخت مبالغ سنگین با قبول اقساط مددجویان جرائم غیرعمد در آزادسازی زندانیان واجدالشرایط همیاری کنند. 

انتهای پیام/68024
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول