اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

رئیس دولت وفاق ملی لیبی از آمادگی برای استعفا خبر داد

رئیس دولت وفاق ملی لیبی با استقبال از گفت‌وگوها بین طرف‌های درگیر در این کشور، گفت که قصد دارد چند هفته دیگر از این سمت استعفا دهد.

رئیس دولت وفاق ملی لیبی از آمادگی برای استعفا خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «فائز السراج» رئیس دولت وفاق ملی لیبی مستقر در طرابلس، از آمادگی خود برای استعفا از این سمت در پایان ماه میلادی اکتبر خبر داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، السراج بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) طی نطق تلویزیونی گفت: «همزمان که شاهد نشست‌ها و مشاوره‌ها بین لیبیایی‌ها هستیم، استقبال خود را [از این گفت‌وگوها] اعلام می‌کنیم و امیدواریم مقدمه‌ای برای مصالحه بیشتر باشد».

بر این اساس، وی با درخواست از کمیته مذاکره‌کننده برای ایفای نقش در تشکیل یک قدرت اجرایی جهت انتقال مسالمت‌آمیز قدرت، اظهار داشت: «تمایل خود برای تحویل دادن قدرت در پایان ماه اکتبر را اعلام می‌کنم تا کمیته مذاکرات بتواند فرایند‌ها را تکمیل کند».

خبرگزاری «آناتولی» نیز به نقل از السراج نوشت: «دولت لیبی از زمان تشکیل، در یک فضا و محید عادی فعالیت نکرده بلکه روزانه در معرض توطئه‌ها و نقشه‌های داخلی و خارجی قرار داشته است».

کشور لیبی از سال ۲۰۱۱ و از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر پیشین این کشور با گسستگی سیاسی مواجه شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ یکی از این دولت‌ها، دولت وفاق ملی به ریاست السراج است که در طرابلس قرار دارد و از حمایت ترکیه برخوردار است و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی است که «خلیفه حفتر» فرمانده شبه‌نظامیان موسوم به «ارتش ملی لیبی» آن را رهبری می‌کند و از حمایت امارات و مصر برخوردار است.

پیش از این، دو هیأت از پارلمان شرق لیبی و شورای عالی حکومتی لیبی که برای مذاکره با یکدیگر از چند روز پیش در کشور مغرب به سر می‌برند نسبت به توافقات حاصل شده از این مذاکرات ابراز خرسندی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول