اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

آغاز مرحله استانی چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم در خراسان رضوی

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: مرحله استانی چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم در این استان از امروز ۲۶ شهریور آغاز شد.

آغاز مرحله استانی چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم در خراسان رضوی

جعفر حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به اینکه مرحله استانی چهل و سومین دوره از مسابقات قرآن کریم در این استان از امروز ۲۶ شهریور آغاز شد، اظهار کرد: برخی از شهرستان‌ها مانند درگز، رشتخوار و داورزن امتیاز لازم را کسب نکردند اما این مسابقات امروز در شهرستان‌های همچون سبزوار، نیشابور، قوچان، تربت حیدریه و کاشمر به صورت ویدئوکنفراس آغاز شد.

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: این دوره از مسابقات نسبت به دوره‌های حضوری استقبال کمتری داشت، ولی باتوجه به شیوه جدید ویدئوکنفراس در مجموع استقبال خوب بود، همچنین، تعداد شرکت‌کنندگان تقریبا در بخش برادران در مجموع ۱۲۳ نفر و در بخش خواهران ۹۴ نفر است و هم زمان ما سه لایو هم برگزار کردیم، همچنین، پخش مستقیم  در فضای مجازی نیز داشتیم.

وی ادامه داد: مدت زمان برگزاری مرحله شهرستانی چهل وسومین دوره مسابقات قرآن کریم در خراسان رضوی دربخش برادران از ۲۶ تا ۲۷شهریور ماه و در بخش خواهران از ۲۸ تا ۲۹شهریور ماه است.

حسینی گفت: در این دوره از مسابقات، دعاخوانی از دوره حضوری حذف و دو مرحله‌ای شد، همچنین، مرحله مقدماتی را ما با ارسال اثر انجام دادیم، آثار در این مرحله به سازمان اوقاف برای داوری ارسال و پس از داوری، برگزیدگان به مرحله کشوری راه می‌یابند.

رئیس اداره امور قرانی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی متذکر شد: مسابقاتی که به صورت حضوری برگزار می‌شود، شامل حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰جزء و حفظ کل رشته قرائت، ترتیل و تحقیق در بخش خواهران و برادران و اذان فقط در بخش برادران و دعاخوانی هم در بخش خواهران هم برادران برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: شرایط سنی شرکت در این مسابقات غیر دانش‌آموزی است، یعنی ۱۸ سال به بالا، بنابراین، هرکسی که در مسابقات دانش آموزی می‌تواند شرکت کند در این مسابقات مجوز شرکت ندارد.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول