اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

افزایش سهم تولید ناخالص ملی با استفاده از پتانسیل جوانان

استاندار گیلان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را درگرو هم‌افزایی و تعاملات جمعی خواند و گفت: باید با افزایش میزان تولید و اشتغال، بسترهای توسعه استان و زمینه افزایش سهم تولید ناخالص ملی با استفاده از پتانسیل جوانان فراهم شود.

افزایش سهم تولید ناخالص ملی با استفاده از پتانسیل جوانان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع شامگاه امروز در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان اظهار کرد: سال گذشته در جذب اعتبارات تخصیصی اعم از تبصره ۱۸، تسهیلات فراگیر، تسهیلات تکمیل طرح‌های با پیشرفت بالای ۶۰ درصد  و کرونا، عملکردی قابل‌قبول داشته‌ایم. 

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات به یک‌هزار و ۷۳۳ واحد تولیدی گیلان از طریق کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در قالب تسهیلات تکلیفی و منابع داخلی بانک‌ها از محل اعتبارات سال ۹۸ افزود: گیلان موفق به پرداخت افزون بر ۱۴۸ درصد از سهم خود در ارائه این نوع از تسهیلات و کسب جایگاه سوم در کشور شده است. 

استاندار گیلان اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و جهش تولید را درگرو هم‌افزایی و تعاملات جمعی خواند و تصریح کرد: در گیلان ظرفیت‌های متعددی وجود دارد که لازم است با استفاده از آن‌ها، ضمن افزایش میزان تولید و اشتغال، بسترهای توسعه استان و زمینه افزایش سهم تولید ناخالص ملی با استفاده از پتانسیل جوانان فراهم شود.

زارع با بیان اینکه دولت در جهت تکمیل زیرساخت‌های توسعه‌ای کشور اهتمام ویژه‌ای دارد، اتصال راه‌آهن و تکمیل کریدور جنوب - شمال پس از اتصال خط ریلی قزوین به رشت و اتصال آن به بندر کاسپین و سپس منطقه آزاد انزلی و آستارا را ازجمله این تدابیر خواند که اقدامات خوبی در جهت تحقق آن به انجام رسیده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تولید فرآورده‌های دخانی را از ریشه‌دارترین و باسابقه‌ترین صنایع استان خواند که به‌عنوان برند تولیدی گیلان سهم بالایی از درآمد و تأمین سهم موردنیاز بازار کشور را به خود اختصاص داده است.

استاندار گیلان به تلاش‌های صورت گرفته در جهت تثبیت اشتغال موجود در مجتمع دخانیات گیلان و به‌کارگیری ۱۱۰ نفر از جوانان بومی استان در این مجموعه اشاره کرد و افزود: همه مسؤولان وظیفه‌دارند در جهت افزایش توان تولید و توسعه اقتصادی بکوشند.

به گفته زارع، سال گذشته کشت توتون در رودبار مطلوب گزارش شد و لازم است جهاد کشاورزی استان با همکاری سایر دستگاه‌های ذی‌ربط، زمینه تحقق میزان هدف‌گذاری شده توتون برای تأمین مواد اولیه این واحد بزرگ تولیدی را فراهم سازد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به فعالیت چند گروه تأمین‌کننده اصلی صنایع خودروسازی کشور ازجمله سایپا در گیلان بیان کرد: خوشبختانه این شرکت‌ها که با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و فناوری روز نسبت به تأمین ملزومات خودرویی اقدام می‌کنند، ارتباط مستمری با تولیدکنندگان برتر کشور دارند و با توجه به فعالیت موازی چند واحد تولیدی استان، لازم است سازمان صمت نسبت به مدیریت و هدایت واحدهای متقاضی فعالیت در عرصه تأمین لوازم خودرو به فعالیت‌هایی متفاوت، برنامه‌ریزی کند.

وی بندر کاسپین و گمرکات گیلان را آماده همکاری در جهت صادرات تولیدات صنایع خودروسازی عنوان کرد و گفت: منطقه آزاد انزلی جایگاه ارزشمندی در انجام مبادلات تجاری با دیگر کشورها و گمرکات استان نیز فعالیت‌های مستمری دارند که امیدواریم شاهد بهره‌گیری از این ظرفیت در جهت رونق صادرات از گیلان باشیم.

فعالیت ۲۵ واحد تولیدی در فومن

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به فعالیت ۲۵ واحد تولیدی در فومن اظهار کرد: تعداد قابل‌توجهی از این واحدها نیازمند سرمایه در گردش هستند.

خلیل بهروزی فر هدف از ارائه تسهیلات را بهبود عملکرد تولیدی و توان‌افزایی اقتصادی این واحدها خواند و گفت: باید نسبت به تسهیل گری و تسریع درروند پرداخت اعتبارات بانکی اقدام شود.

در این جلسه گزارش صنف تالارداران استان از آخرین وضعیت هتل‌ها و تالارها بیان شد و مشکلات سه واحد تولیدی استان موردبررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول