اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

ساخت پایگاه اورژانس مدافعین سلامت در کیلومتر ۵۰ محور نیشابور ـ سبزوار

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نیشابور گفت: پایگاه اورژانس مدافعین سلامت در کیلومتر ۵۰ محور نیشابور ـ سبزوار با مشارکت خیرین حوزه سلامت در آینده‌ای نزدیک ساخته می‌شود.

ساخت پایگاه اورژانس مدافعین سلامت در کیلومتر ۵۰ محور نیشابور ـ سبزوار

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، مصطفی افشارنیک امروز در مراسم گرامیداشت روز اورژانس و فوریت‌های پزشکی که در سالن آمفی تئاتر دانشکده بهداشت این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: پایگاه اورژانس مدافعین سلامت در کیلومتر ۵۰ محور نیشابور ـ سبزوار با مشارکت خیرین حوزه سلامت در آینده‌ای نزدیک ساخته می‌شود.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی نیشابور ادامه داد: دستگاه تله مدیسین ((پزشکی از راه دور و سلامت الکترونیک) با قابلیت ارسال شرائط و علائم بیمار برای پزشک متخصص به صورت صوتی و تصویری سبب تسلط کامل پزشک متخصص بیمارستان بر شرایط بیمار داخل آمبولانس شده و بیمار به  بعد از رسیدن به بیمارستان بلافاصله به قسمت لازم برای درمان منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد:  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون اورژانس نیشابور  یک هزار و ۳۰۰ ماموریت مرتبط با کرونا انجام شده است. 

۱۴ پایگاه اورژانس در ۶ سال اخیر ایجاد و راه‌اندازی شد

رئیس دانشکده علوم پزشکی نیشابور نیز در ادامه این اظهار کرد: از مجموع ۲۲ پایگاه اورژانس نیشابور، ۱۴ پایگاه در ۶ سال اخیر ایجاد و راه‌اندازی شد.

محسن عظیمی‌نژاد با بیان اینکه با بهره‌برداری پایگاه اورژانس هوایی در سال ۹۷ سرعت امداد به حادثه‌دیدگان و مصدومین افزایش یافته است، ادامه داد: از ۱۵۷ پرسنل مرکز فوریت‌های پزشکی نیشابور، ۱۰۰ نفر طی این ۶ سال استخدام شدند، البته در سال جاری ما تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی و قراردادی اورژانس را در دستور کار داریم.

وی تاکید کرد: ما اولین شهر بعد از مشهد در خراسان رضوی هستیم که دستگاه تله مدیسین (پزشکی از راه دور و سلامت الکترونیک) را راه‌اندازی کرده‌ایم و ۵۰ درصد آمبولانس‌های ما به این دستگاه مجهز هستند.

عظیمی‌نژاد با اشاره به اینکه در فوریت‌های پزشکی به جز زیرساخت‌ها، سرعت امداد به حادثه‌دیدگان و مصدومین بسیار اهمیت دارد، افزود:  در اورژانس ۱۱۵ نیشابور سرعت عملیات در شهر به زیر ۶ دقیقه و در جاده‌ها به زیر ۱۴ دقیقه رسیده است که این  سرعت زمانی امدادرسانی حتی از استاندارد کشوری هم مطلوب‌تر است.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول