اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

پرداخت ۲۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان در تهران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با اشاره به خسارت ۱۵ هزارمیلیارد ریالی جامعه هنری بابت کرونا گفت: تاکنون ۲۱۱۰میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان پرداخت شده است.

پرداخت ۲۱۱۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان در تهران

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تهران درباره حمایت از هنرمندان و آثار آن‌ها اظهار کرد: هنرمندان آثار خوب و مطلوبی ارائه می‌دهند که چاپ آن‌ها متضمن هزینه‌های بالایی بوده و به دلیل گرانی کمتر توسط افراد استقبال و خریداری می‌شود.

وی در ادامه افزود: در حوزه فرهنگ و ارشاد ما به عنوان کارگزار و دستگاه فرهنگی مشوق رسانه‌ها در امر نهادینه شدن خرید محصولات فرهنگی هنری بوده لکن باید پذیرفت این امر زمان‌بر است که با همکاری سازمان صداو سیما، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب و مجازی می‌توان این مهم را تحقق بخشید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان تهران درباره حمایت دستگاه‌ها از جامعه هنر تصریح کرد: طبق بَندی در قانون بودجه، وزارتخانه‌ها ملزم به تخصیص نیم درصد از اعتبارات عمرانی خود برای استفاده و خریداری آثار هنرمندان بوده که به دلیل عدم برخورداری روحیه فرهنگی هنری برخی از مدیران دستگاه‌ها استقبال چندانی از آن صورت نگرفته است.

جاودانی در ادامه عنوان کرد: در حوزه تبلیغ با برگزاری جشنواره‌ها، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متعدد با محوریت هنرهای تجسمی، سنتی و دستی مبنی بر توجه عموم مردم به آثار هنری و خرید آن‌ها، با هدف سوق دادن مردم به حمایت از هنرمند و فرهنگ ایرانی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه فعالیت گالری‌های هنری در شرایط کرونایی کمتر شده ابراز کرد: کرونا نه تنها در کشور بلکه در تمام دنیا و در همه بخش‌ها چون خدمات، اقتصاد همچنین فرهنگ آسیب جدی وارد کرده که تنها در حوزه فرهنگ و هنر بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال برآورد خسارت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد از آمادگی دولت برای ارائه تسهیلات بانکی به هنرمندان خبر داد و گفت: از مجموع ۲۴ هزار و ۳۸۷ پرونده‌ای که در سطح کشور برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات فرهنگ و هنر تشکیل شده حدود ۳ هزار و ۵۰۸ پرونده مربوط به استان تهران و از مجموع ۵۰ هزار و ۳۶۴ نفری که درخواست وام بانکی داشته ۱۶ هزار و ۳۸۷ نفر از تهران بوده که این آمار نشان دهنده بیشترین آسیب در سطح استان تهران است.

جاودانی میزان تسهیلات درخواستی از بانک‌ها را ۶۹۴۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تمامی پرونده‌ها برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده که با همت و همکاری مدیران بانکی تاکنون ۲۱۱۰ میلیارد ریال از این تسهیلات پرداخت و مابقی در حال بررسی بوده تا بخشی از مشکلات هنرمندان هر چند کم را برطرف کنیم.

وی استفاده از فضای مجازی را فرصت مناسبی برای فعالیت برخی حوزه‌های هنری عنوان کرد و افزود: جایگاه و کاربرد فضای مجازی به خصوص در شرایط کنونی در زندگی روزمره انسان‌ها انکارناپذیر بوده که فعالیت برنامه‌ها در این فضا، از یک سو بسیار اثرگذار و از سویی چون مجموعه‌ای باز بوده که هرکس به راحتی وارد آن شده و اگر این فعالیت‌ها متناسب با فرهنگ دینی و ملی نباشد، خود باعث آسیب و ضربه می‌شود.

مدیرکل فرهنگ ارشاد استان تهران اضافه کرد: مردم باید بدانند هر آنچه در فضای مجازی بوده درست نیست و منتقل نکنند، و مسؤولان مربوطه باید با بررسی و استفاده از راه‌کارهای علمی و به کارگیری تجربه دیگر جوامع و کشورها برای استفاده درست از فضای مجازی و بالا بردن سواد مجازی و رسانه‌ای تلاش بیشتری کنند.

جاودانی با اشاره به گزارش و مصاحبه خبرگزاری فارس از علی اکبر آقاجری هنرمند عکاس خاطرنشان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد تهران هزینه‌های درمانی این هنرمند را کمک کرده و از دیگر دستگاه‌ها برای حمایت و فروش کتاب آقاجری که یک اثر فاخری است پیگیری‌های لازم را انجام خواهد داد. 

انتهای پیام/پ/م/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول