اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

افزایش سه برابری بیماری‌های قلبی در یمن از زمان تجاوز ائتلاف سعودی

وزیر بهداشت یمن ضمن اعلام سه برابر شدن بیماری‌های قلبی از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی، بر لزوم انجام تحقیقاتی درباره نوع سلاح‌های استفاده شده توسط ائتلاف سعودی تأکید کرد.

افزایش سه برابری بیماری‌های قلبی در یمن از زمان تجاوز ائتلاف سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن اعلام کرد، از زمان آغاز حملات ائتلاف سعودی-آمریکایی به یمن بیماری‌های قلبی سه برابر شده بنابراین لزوم انجام تحقیقاتی درباره نوع سلاح‌های استفاده شده توسط ائتلاف، ضروری است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، المتوکل ادامه داد: با افزایش میزان بیماری‌های مادرزادی مرتبط با قلب، خانه‌های شیشه‌ای (مخصوص نگهداری نوزادان) و تجهیزات پزشکی اصلی برای درمان نداریم.

وی تصریح کرد، «یونیسف» تنها ۱۰۰ خانه شیشه‌ای در طول ۶ سال جنگ به یمن داده و این در حالی است که یمن نیاز به ۲۰۰۰ خانه شیشه‌ای برای نوزادان داشته است. یمن امروز دستگاه تنفس مصنوعی ویژه نوزادان زیر یک سال ندارد و این نوزادان به خاطر نبود دستگاه مذکور محکوم به مرگ هستند.

المتوکل در ادامه گفت، سازمان بهداشت جهانی تنها ۲۹ بیمار یمنی را از طریق طرح موسوم به «پل هوایی» به خارج از یمن منتقل کرده است. دستگاه‌های «کاتتریزاسیون» (ویژه تشخیص بیماری‌های قلب) نیز در یمن از رده خارج شده و سازمان بهداشت جهانی حاضر به ارائه این دستگاه به یمن نیست.

وی همچنین بسته بودن فرودگاه صنعاء را لکه ننگی بر پیشانی سازمان ملل و جهان دانست.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول