اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

امسال ۲.۲ میلیارد دلار طرح معدنی در کشور افتتاح می‌شود

معاون وزیر صنعت گفت: ایمیدرو در سال جاری بالغ‌ بر ۲.۲ میلیارد دلار طرح در حوزه معادن و صنایع معدنی در کشور افتتاح می‌کند.

امسال ۲.۲ میلیارد دلار طرح معدنی در کشور افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، خداداد غریب‌پور ظهر امروز در شورای معادن خراسان شمالی با اشاره به اقدامات ایمیدرو در سال جاری اظهار کرد: ایمیدرو در سال جاری ۲.۲ میلیارد دلار طرح افتتاح می‌کند و با توجه به ظرفیت ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار کیلومتری کشور بالغ‌بر ۶۵۰ هزار کیلومتر پهنه اکتشافی در اختیار ایمیدرو برای اکتشاف و بهره‌برداری است.

وی از حضور ۲۲ درصدی سرمایه شرکت‌های معدنی در بورس خبر داد و گفت: براساس اقدامات انجام‌شده اخیر به‌صورت صندوق پروژه و اوراق مشارکت برای تأمین معادن اقدام می‌شود.

معاون وزیر صنعت، کارخانه آلومینای ایران مستقر در جاجرم را تنها کارخانه تولید پودر آلومینا در کشور دانست و گفت: گسترش فعالیت آلومینا و آلومینیوم در جاجرم و گرمه دربخش های مختلف در حال انجام است و براساس تعهدات سفر ریاست جمهوری انجام می‌شود.

وی درباره اقدامات انجام‌شده در معدن آلبلاغ نیز خاطرنشان کرد: در این معدن، آلومینا جاجرم تاکنون ۳۲۸ نیرو، ۳۰۰ چال و آتشباری اجرا و ۳۴ تونل موجود مسدود شده است.

غریب پور گفت: ۱۱.۵ میلیارد تومان برای حفاظت و ۲۰ میلیارد تومان برای اکتشاف آلبلاغ در نظر گرفته‌شده که مجموعاً ۳۱.۵ میلیارد تومان را شامل می‌شود که در صورت علاقه‌مندی شرکت‌های بومی استان می‌توان هر مرحله را به این شرکت‌ها در سال جاری واگذار کرد.

وی از اجرای اکتشافات فاز ۱ مبنی بر شناسایی‌های لازم انجام‌شده، خبر داد و افزود: ۳۰۰ نمونه در فاز پی‌جویی نمونه‌برداری شده و به آزمایشگاه و مرکز تحقیقات ارسال‌شده و تا پایان مهرماه امسال این کار به اتمام می‌رسد و پس‌ازآن اکتشاف انجام می‌شود.

رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از امکان ارائه تسهیلات برای معادن کوچک و متوسط نیز خبر داد و گفت: حمایت از معادن کوچک‌مقیاس در دستور کار موضوعات اقتصاد مقاومتی ایمیدرو قرار دارد که استان خراسان شمالی نیز می‌تواند از آن بهره‌مند شود و برای ایجاد زیرساخت و احیا معادن کمک‌های لازم از سوی این مجموعه انجام شود.

وی از پیشنهاد خود برای الحاق مجموعه فولاد اسفراین به مجموعه فولاد مبارکه نیز رونمایی کرد و ادامه داد: مجموعه فولاد اسفراین به دلیل قرار گرفتن در مجموعه شرکت‌های مجموعه ایدرو شامل لیست واگذاری‌ها به بخش خصوصی است که می‌توان با الحاق این مجموعه به هلدینگ مبارکه ظرفیت‌های این مجموعه را توسعه داد و شاهد ارتقا و پیشرفت آن بود.

غریب پور در انتها از آمادگی برای کار روی موضوعات مختلف پهنه‌های زمین شناسایی استان خراسان شمالی خبر داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول