اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

۱۰۰ درصد معادن خراسان شمالی خام فروشی می‌شود/ «آلبلاغ» باید فرآوری شود

نماینده مردم اسفراین در مجلس با انتقاد نسبت به خام فروشی ۱۰۰ درصدی محصولات معدنی استان گفت: معدن آلبلاغ اسفراین پس اکتشاف باید فرآوری شود و ثروت آن به مردم برسد.

۱۰۰ درصد معادن خراسان شمالی خام فروشی می‌شود/ «آلبلاغ» باید فرآوری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، امان‌الله حسین پور ظهر امروز در نشست شورای معادن خراسان شمالی با اشاره به بلوکه‌شده پهنه ۷ هزار کیلومتری استان برای شناسایی ذخایر معدنی اظهار کرد: این وضعیت از بلاتکلیفی باید خارج شود و هر چه سریع‌تر به بهره‌برداران دارای اهلیت داده شود.

وی این وضعیت را غیرقابل‌توجیه دانست و گفت: متأسفانه برخی از معادن استان نیز به افراد غیر اهلیت دراین‌باره داده‌شده و به‌عنوان‌مثال معدنی به‌صورت خانوادگی ثبت‌شده اما هیچ‌گونه برداشتی از آن انجام نمی‌شود و باید تعیین تکلیف این وضعیت مشخص شود و این ثروت بلااستفاده باید مورد برنامه‌ریزی واقع شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس از خام فروشی ۱۰۰ درصدی محصولات معدنی استان انتقاد کرد و افزود: فراوری معادن با توجه به تنوع آن در استان و قابلیت‌های موجود نیازمند سرمایه‌گذاری ویژه است تا از خام فروشی جلوگیری شود.

وی درباره معدن آلبلاغ اسفراین گفت: این معدن ظرفیتی عظیم در اسفراین است اما مردم منطقه در مضیقه مالی شدید هستند و متأسفانه تعلل‌های فراوانی در حفاظت از این منطقه تاکنون انجام‌شده و کشته‌های متعددی را در آن ایجادشده است و هرلحظه ممکن است با تخریب تونل‌های موجود در منطقه افراد بیشتری دچار تلفات شوند.

حسین پور خواستار برنامه زمان‌بندی برای تعیین تکلیف معدن آلبلاغ شد و ادامه داد: روش بهره‌برداری از معدن آلبلاغ باید به نفع مردم باشد و اکتشافات در آن باید تولید ثروت به نفع مردم کند.

وی در انتها با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات معدن آلبلاغ تصریح کرد: تقاضامندیم تا با واگذاری یک شرکت به افراد بومی و مشخص کردن زمان مناسب بهره‌برداری درست و قانونی انجام شود و ثروت استان به مردم منطقه برسد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول