اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

بی‌مهری دستگاه‌های دولتی‌ به مسکن مهر

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: کلیه دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در انجام تعهدات خود در خصوص مسکن مهر کوتاهی و تأخیر داشته‌اند.

بی‌مهری دستگاه‌های دولتی‌ به مسکن مهر

حسینعلی مقصودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با بیان اینکه طبق برنامه کل سهمیه مسکن مهر در چهارمحال و بختیاری 22 هزار و 47 واحد بود، گفت: از این تعداد به تفکیک جمعیت هشت هزار و 606 واحد مربوط به شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 13 هزار و  441 واحد مربوط به شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از کل واحدهای ساخته شده مسکن مهر در استان سه هزار و 852 واحد توسط انبوه‌ساز، هفت هزار و 622 واحد توسط تعاونی‌ها، 698 واحد توسط گروه ساخت و نه هزار و 875 واحد توسط خود مالک ساخته شده است.

تشریح وضعیت ارائه خدمات زیرساخت در مجتمع‌های مسکن مهر استان

مقصودی با اشاره به ارائه خدمات زیرساخت در مجتمع‌های مسکن مهر استان، عنوان کرد: تاکنون در شهرکرد، دو مجموعه آموزشی در محله 36 منظریه (سفت‌کاری توسط راه و شهرسازی و تکمیل توسط نوسازی مدارس انجام شده)، یک مجتمع آموزشی، سه باب مسجد در محلات 35،36،37 منظریه، یک مجتمع درمانی در محله 36 منظریه و یک کلانتری در همین منطقه ساخته شده است.

وی افزود: همچنین در بروجن یک مجموعه آموزشی در فاز یک الهیه، یک باب مسجد در فاز یک الهیه، یک باب مسجد در فاز دو الهیه، یک مجتمع درمانی در الهیه، یک کلانتری در الهیه ساخته شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم اکنون دو باب مسجد در شهرهای شلمزار و فرادنبه در دست ساخت است، توضیح داد: دو مجتمع و کلینیک درمانی، دو مجموعه ورزشی، 50 واحد تجاری در منظریه شهرکرد و 10 واحد تجاری در الهیه بروجن توسط بخش خصوصی ساخته شده است.

کوتاهی کلیه دستگاه‌های دولتی در انجام تعهدات خود در خصوص مسکن مهر

وی گفت:کلیه دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در انجام تعهدات خود در خصوص مسکن مهر کوتاهی و تأخیر داشته‌اند.

مقصودی، مهاجرت بی‌رویه از روستاها به شهر، عدم وجود امکانات روبنایی (آموزشی، درمانی، فرهنگی) متناسب با جمعیت و خانوار، اختلافات فرهنگی و قومیتی ساکنین در سایت‌های مسکن مهر، مکان‌یابی نامناسب در بعضی از شهرها، ضعف اجزای تعاونی‌ها و افزایش قیمت ساخت متناسب با افزایش تورم را از مهمترین چالش‌های مسکن مهر در استان برشمرد.

وی، انتقال سرمایه‌های سرگردان به بخش تولید، رفع مشکل مسکن برای خانواده‌های کم‌درآمد، تولید مسکن و جلوگیری از افزایش قیمت مسکن، ایجاد اشتغال، رونق اقتصادی را از مزایای مسکن مهر عنوان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی گفت: عدم کنترل لازم در کیفیت اجرا و مصالح مصرفی، ایجاد مشکلات اجتماعی برای اعضاء و سازندگان و مدیران عامل در پروژه‌هایی که بصورت تعاونی اجرا شدند و مهاجرت از روستاها به شهرها از جمله معایب مسکن مهر است.

چه عواملی روند اجرای مسکن مهر را با کندی مواجه کرد؟

وی همچنین اشتغال افراد غیرمتخصص و ناکارآمد در تعاونی‌های مسکن و سوءاستفاده برخی افراد سودجو و ناکارآمد در برخی از پروژه‌ها به‌خصوص تعاونی را از دیگر مشکلات مسکن مهر نام برد.

مقصودی، عدم تأمین آورده اعضاء در برخی پروژه‌ها، تورم ناشی از طولانی‌شدن مدت ساخت، عدم انجام تعهدات به موقع دستگاه‌های خدمات‌رسان و بانک‌ها و عدم تخصص لازم فنی و توان مالی مدیران تعاونی‌ها را از جمله عوامل مؤثر در کندی روند اجرای مسکن مهر عنوان کرد.

انتهای پیام/68024/م/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول