اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

اختصاص 30 میلیارد ریال برای بازسازی مرکز جامع سلامت بردخون

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: 30 میلیارد ریال برای بازسازی مرکز جامع سلامت بردخون اختصاص یافت.

اختصاص 30 میلیارد ریال برای بازسازی مرکز جامع سلامت بردخون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دیّر، احمد آخوندی در آیین معارفه سرپرست مرکز جامع سلامت شهید بردستانی بردخون اظهار داشت: نگاه‌ها در حوزه بهداشت مساوی است، به گونه‌ای که در زمینه زیرساخت‌های بردخون از 8 ساختمان بهداشت، 6 ساختمان بازسازی و بهسازی شده و خانه بهداشت بردخون کهنه نیز با مشارکت خیرین بهسازی می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر افزود: دغدغه اصلی و اولویت کاری ما بر مرکز بردخون بوده زیرا پس از مرکز شهرستان، بردخون از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه تلاش زیادی صورت گرفته، اضافه کرد: با رایزنی‌ها و مشارکت مردم و مسؤولان و به همت سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،  اعتباری معادل 30 میلیارد ریال برای بازسازی مرکز جامع سلامت بردخون اختصاص یافت که 10 میلیارد ریال به موافقت‌نامه گذاشته شده است.

وضعیت مناسب خانه بهداشت و بهورز در روستاها

آخوندی ابراز داشت: روستاهای بخش بردخون، در زمینه خانه بهداشت و بهورز در شهرستان دیّر وضعیت مناسبی دارند و خدمات زیادی به همه اقشار و گروه‌ها ارائه می‌شود و به دنبال اجتماعی‌شدن سلامت هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با تأکید بر بهداشت پیگیری عنوان کرد: در شهرستان دیر آمار مرگ و میر نوزادان و زنان باردار کاهش یافته و به 6 از هزار نفر رسیده که امیدواریم به جای دیدگاه درمان‌ محور و درمان‌نگر، نگاه سیستمی و مردمی،  سلامت‌محور باشد.

وی ادامه داد: نمی‌توان همه خدمات تخصصی مانند آزمایش‌های بیمارستانی را در منطقه و مرکز خدمات جامع سلامت مستقر کرد اما همه خدمات ضروری را به بیماران ارائه می‌دهیم و در این مرکز با تلاش کارکنان فعالیت‌های خوبی صورت گرفته و زیرساخت‌های بهداشتی به بالای 90 درصد رسیده است.

آخوندی به وضعیت ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: مدیریت و اقدامات مناسبی صورت گرفته و در این زمینه قدردان مردم هستیم زیرا اقشار مختلف مردم همراهی و مشارکت بالایی داشتند و با حضور و یاری آنان به موفقیت نزدیک می‌شویم.

کرونا وابسته به رفتار اجتماعی افراد

وی افزود: کرونا به رفتارهای اجتماعی افراد وابسته است و تاکنون هیچ واکسنی مورد تأیید نیست و باید با زدن ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و عدم‌حضور در اجتماعات به کنترل ویروس کمک کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با اشاره به اینکه پس از دهه محرم موارد بستری بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان کاهش داشته، گفت: 72 درصد از مرگ در شهرستان دیّر مربوط به بیماری‌های زمینه‌ای است.

آخوندی با تأکید بر اینکه آموزش‌ها در مدارس به صورت حضوری و غیرحضوری و اختیاری است، بیان کرد: تاکنون سه مرحله غربالگری در شهرستان داشتیم که 50 درصد افراد را شامل شده اما شیوع ویروس کرونا نباید مانع واکسیناسیون‌های مهم و ضروری شود.

وی با اشاره به آتش‌سوزی آزمایشگاه بردخون ابراز داشت: پس از این حادثه، تیم بررسی‌کننده در منطقه حضور یافت و اکنون ساختمان بهسازی و تجهیزات جدید جایگزین شده و نیروی آزمایشگاه نیز مستقر شده  و آنچه در توان داریم برای فعالیت بیشتر این مرکز هزینه خواهیم کرد.

بهسازی ساختمان جامع سلامت مقدمه تغییرات اساسی

بخشدار بردخون نیز با تقدیر از اقدامات حوزه بهداشت و درمان در منطقه گفت: پیگیری‌های زیادی برای بازسازی مرکز جامع سلامت بردخون صورت گرفت و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و توان مردمی و اداری مصمم هستیم تا با بهسازی ساختمان مرکز شاهد تغییرات اساسی در بخش بهداشت و درمان منطقه باشیم.

علی اخلاقی با تأکید بر اینکه سلامتی اولویت فعالیت‌ها است، افزود:  51 درصد جمعیت روستایی شهرستان در بخش بردخون ساکن هستند که انتظار است در روستاهای منطقه همگام با شهر امکانات و تجهیزات بهداشتی درمانی فراهم شود تا ضمن عدالت بهداشتی، سلامت در جامعه نهادینه شود..

وی خواستار رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط همه اصناف شد و اضافه کرد: اگر می‌خواهیم سلامت و بهداشت در همه ابعاد جامعه پیاده شود نیازمند همیاری و مشارکت اقشار مختلف مردم هستیم زیرا اطمینان داریم بدون همراهی مردم کاری انجام نمی‌شود.

در این نشست که معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان و تعدادی از مسؤولان بخش نیز حضور داشتند با تقدیر از تلاش های محمود حسینیان سرپرست قبلی، مرتضی احمدی به عنوان سرپرست جدید مرکز جامع سلامت شهید یوسف بردستانی بخش بردخون معرفی شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول