اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

بررسی عضویت مجدد ازبکستان در مجمع بین‌المللی انرژی

نمایندگان سفارت ازبکستان در عربستان و دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی موضوع عضویت مجدد ازبکستان در این نهاد را بررسی کردند.

بررسی عضویت مجدد ازبکستان در مجمع بین‌المللی انرژی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، نمایندگان سفارت ازبکستان در عربستان سعودی و «جوزف مک مونیگل» دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی موضوع عضویت مجدد ازبکستان در مجمع بین‌المللی انرژی را بررسی کردند.

مجمع بینالمللی انرژی سازمان بینالمللی تامین کننده گفتوگوی جهانی مصرف کنندگان و تولیدکنندگان منابع انرژی که مقر آن در «ریاض» واقع شده است.

هم اکنون بیش از 70 کشور جهان عضو این مجمع هستند. پیش‌تر ازبکستان نیز عضو مجمع بین‌المللی انرژی بود.

مونیگل در ابتدای این دیدار به دولت و مردم ازبکستان بیست و نهمین سالگرد استقلال کشورشان را تبریک گفت.

وی گفت: ازبکستان یکی از مهمترین کشورها در بازار جهانی انرژی است. طرح‌های بزرگ انرژی اجرا شده طی سال‌های اخیر در ازبکستان مورد اعتراف کارشناسان قرار گرفته است.  

دبیر کل مجمع بین‌المللی انرژی اجرایی مجموعه‌ای از طرح‌هایی در زمینه انرژی تجدید پذیر با شرکت‌های خارجی و احداث نخستین نیروگاه هسته‌ای در منطقه را ارزشمند دانست.

وی اظهار داشت که حضور ازبکستان در مجمع بین‌المللی انرژی سود بسیاری به همراه خواهد داشت. عضویت این کشور در این مجمع برای پیشبرد گفت‌وگوی جهانی انرژی به هدف اصلی برای معروف‌تر و موثرتر کردن آن کمک می‌کند.

مونیگل خاطرنشان کرد: بازگشت ازبکستان به مجمع بین‌المللی انرژی و حضور آن در هفدهمین نشست قریب الوقوع وزرای مجمع که امکان تبادل افکار در مورد رشد اقتصادی، بازارهای پایدار انرژی، انتقال انرژی و توسعه پساپاندمی را فراهم می‌کند، مورد استقبال قرار خواهد گرفت.   

جوزف مک مونیگل در پایان اظهار داشت: پس از حل و فصل این مساله مجمع بین‌المللی انرژی می‌تواند موضوع برگزاری دیدار بعدی وزرا را در شهر تاشکند  بررسی کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول