اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

فارس من|پیگیر عملی شدن بومی گزینی در آزمون استخدامی سال۹۹ هستیم

نماینده مردم خاش،میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم گفت: به اتفاق نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان برای پیگیری موضوع حذف بومی گزینی دیداری با رئیس سازمان امور استخدامی کشور انجام شد که امیدواریم نتیجه داده و بومی گزینی برای داوطلبان بومی استان محقق شود.

فارس من|پیگیر عملی شدن بومی گزینی در آزمون استخدامی سال۹۹ هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به دنبال ثبت سوژه لزوم بومی‌گزینی در آزمون استخدامی هشتم سیستان و بلوچستان در سامانه فارس من، اسماعیل حسین زهی اظهار داشت: طبق ماده ۲۹ هر دستگاه اجرایی موظف است  برای تکمیل چارت سازمانی و تامین نیروی انسانی کمبودهای موجود را به سازمان امور استخدامی اعلام کند.

وی افزود: متاسفانه بر خلاف آزمون های پیشین برای هشتمین امتحان مشترک فراگیر دستگاه های اجرایی سیستان و بلوچستان که در آبان سال۹۹ برگزار می‌شود شرط بومی گزینی حذف شده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به رشد بیکاری در سیستان و بلوچستان و عمق محرومیت های موجود در این استان حذف بومی گزینی اقدامی نادرست و غیر کارشناسی است.

حسین زهی تاکید کرد: حذف شرط بومی گزینی موجب تضییع حقوق داوطلبان بومی مناطق محروم سیستان و بلوچستان خواهد شد.

نماینده مردم خاش،میرجاوه و تفتان در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیر عملی شدن بومی گزینی در آزمون استخدامی سال۹۹ هستیم گفت: روز گذشته به اتفاق نمایندگان مردم سیستان و بلوچستان جهت پیگیری موضوع حذف بومی گزینی دیداری با رئیس سازمان امور استخدامی کشور صورت گرفت و امیدواریم بومی گزینی برای داوطلبان بومی استان محقق شود.

وی بیان کرد: بکارگیری نیروهای غیر بومی و تمایل آنها برای بازگشت به استان محل زندگی در چند سال آینده سیستان و بلوچستان را با کمبود نیرو مواجه می‌کند.

حسین زهی در این خصوص افزود: بدون شک حذف بومی گزینی در آزمون استخدامی پیش رو سبب رشد نرخ بیکاری در بین جوانان و تحصیلکردگان بومی استان می‌شود.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس یازدهم یاد آور شد:  نمانیدگان استان از طریق معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس و رئیس سازمان امور استخدامی کشور پیگیر حل این موضوع هستند.

انتهای پیام/3139

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول