اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

امداد رسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:در سه سال اخیر بالغ بر ۶۵۰۰ اصله درخت ،در معابر فرعی سطح شهر،با اطلاع رسانی از سوی شهروندان مشهدی ، توسط اکیپ های سیار با عنوان «امداد گیاه»مورد تیمار و رسیدگی قرار گرفته است.

امداد رسانی به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت با همراهی شهروندان

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد ،مهدی یعقوبی بابیان اینکه با همراهی شهروندان به بیش از ۶۵۰۰ اصله درخت امداد رسانی شده، اظهار کرد: طرح «امداد گیاه»در سال ۹۶ با راه اندازی یک اکیپ فعالیت خود را آغاز کرد اما به تدریج فعالیت قابل قبول ،رضایت شهروندان و اهمیت حفظ درختان شهر، باعث شد تا امسال با افزودن سه  اکیپ دیگر ،تعداد اکیپ های فعال امداد گیاه در شهر مشهد به عدد چهار برسد.

وی افزود:در این طرح به شهروندان به صورت رایگان خدمت رسانی می‌شود و هدف آن کمک به بهبود وضعیت درختان، افزایش آگاهی شهروندان و مشارکت آنها در امر حفاظت و مراقبت از درختان است.

یعقوبی ادامه داد:متخصصان گیاهپزشک این معاونت ،در قالب اکیپ «امداد گیاه»با هدف امداد رسانی به گیاهان و ارائه مشاوره‌های لازم ، در محل‌های مورد درخواست شهروندان حضور پیدا می‌کنند و پس از بررسی مشکلات درختان، با استفاده از راهکارهای دقیق و علمی در جهت رفع مشکل مورد نظر اقدام می‌نمایند.

معاون شهردار مشهد افزود: این اکیپ‌ها علاوه برگشت زنی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر، به مراقبت و نگهداری از گیاهان و فضای سبز به صورت تخصصی، هرس سبک و حذف شاخه‌های خشک درختان براساس درخواست شهروندان، رفع آفات و بیماری‌های درختان و آزاد سازی طوقه و آبخور درختان نیز می‌پردازند.

یعقوبی بیان کرد:از ابتدای امسال تاکنون بیش از هزار درخواست توسط شهروندان از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ گزارش شده که پس از بازدید و بررسی درخواست‌ها ، به بیش از ۲۸۰۰ درخت رسیدگی و امداد رسانی شده و لازم به ذکر است بیشترین نوع درخواست مربوط به سمپاشی برای آفات بوده است.

وی در پایان عنوان کرد:شهروندان عزیز می‌توانند درخواست خود را به صورت غیر حضوری، از طریق سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ و یا شماره تلفن ۳۳۳۴۰۰۳۲۰ اعلام کنند تا با حضور اکیپ‌های امداد گیاه در آدرس‌های اعلام شده ، نسبت به رفع مشکلات درختان اقدام شود.

 انتهای پیام/۷۰۰۴۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول