اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

صدیقی: مجلس امروز در ساختن زمینه‌ها برای حکومت جهانی مهدوی، صالح است

آیت‌الله صدیقی در دیدار با اعضای فراکسیون مهدویت مجلس گفت: مجلس امروز در ساختن زمینه‌ها برای استقرار حکومت جهانی صالح است و باید ریل‌گذاری برای قرار گرفتن در مسیر حکومت جهانی را انجام دهد.

صدیقی: مجلس امروز در ساختن زمینه‌ها برای حکومت جهانی مهدوی، صالح است

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی با آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس مجمع راهبردی اندیشه مهدویت دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این مراسم آیت‌الله صدیقی طی سخنانی با اشاره به اینکه نظام اسلامی حکومتی است حرکت در راستای جامعه جهانی مهدویت را در دستور کار دارد و باید در مسیر توسعه جهان، زدودن شرک و نجات مستضعفان از چنگال مستکبران گام برداریم.

آرمان انقلاب اسلامی تنها برای ایران نیست بلکه برای همه مستضعفان جهان است

وی ادامه داد: در این راستا دستور خدا این است که ابتدا باید خودتان بخواهید و تا خودتان قیام نکنید زمینه برای تحقق حکومت جهانی فراهم نمی‌شود. خوشبختانه امروز در نظام اسلامی قدم‌هایی برای تشکیل حکومت مهدوی مشاهده می‌شود. آرمان انقلاب اسلامی برای ایران و کشور نیست بلکه این آرمان برای همه مستضعفان جهان است.

مجلس امروز در ساختن زمینه‌ها برای حکومت جهانی مهدوی، صالح است

صدیقی با اشاره به مجلس انقلابی گفت: خدا را شاکریم که پس از چهار دهه از انقلاب مجلسی داریم که برای مهمترین مسئله نظام یعنی ساختن زمینه‌ها برای حکومت جهانی صالح است و ان‌ شا الله ریل‌گذاری کشور برای قرار گرفتن در مسیر حکومت جهانی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که نمردیم و دیدیم مجلس در کنار برخی و تلف کردن‌ها امروز در زمینه یک هدف عالی و آرمان بلند قدم گذاشته است. هدف از تشکیل این جلسه این است که ببینیم مجلس در این راستا چه نقشی می‌تواند داشته باشد و ما چه کمکی می‌توانیم به آنها داشته باشیم.

رهبر معظم انقلاب در همه موضوعات، مهدویت را در نظر می‌گیرند

در ادامه کریمی مدیرعامل مجمع راهبردی اندیشه مهدویت طی سخنانی با اشاره به اینکه در حوزه مهدویت نیاز به اسناد بالادستی داریم گفت: در این زمینه هرگاه رهبر معظم انقلاب ورود داشته‌اند موضوع مهدویت در نظر گرفته شده مانند نقشه مهندسی فرهنگی، سند چشم‌انداز ۲۰ ساله، سند تحول آموزش و پرورش و... اما در جاهایی هم موضوع مهدویت دیده نشده است که لازم است مجلس شورای اسلامی ورود کند.

مهدویت فقط در مطالعات مانده و اجرایی نشده است

وی با بیان اینکه بسیاری از مصوبات و مطالبات و حتی اسناد تدوین شده در حوزه مهدویت به اجرا نرسیده گفت: در حوزه مطالعات اتفاقاتی افتاده اما در اجرا عملاً کاری صورت نگرفته است. در بیانیه گام دوم انقلاب هم شاهد هستیم رهبر معظم انقلاب اسلامی موضوع مهدویت را اشاره کرده‌اند. از مجلس شورای اسلامی توقع داریم که به موضوع اجرا ورود کنند و در این زمینه تلاش داشته باشند.

پیشنهاد‌هایی به فراکسیون مهدویت

کریمی از ضرورت تشکیل دبیرخانه در فراکسیون مهدویت مجلس خبر داد و گفت: باید در این فراکسیون دبیرخانه تشکیل شود که بتواند موضوع عملیاتی کردن مصوبات را در دستور کار قرار دهد. همچنین تشکیل کمیته حمایت از برنامه‌های مهدوی و بحث اعلام رسمی روز ۹ ربیع به عنوان روز بیعت با ولایت به همراه تعیین ردیف بودجه مستقل برای موضوع مهدویت از دیگر درخواست های ما از اعضای فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی است.

وی در ادامه از اعضای فراکسیون درخواست کرد تا مجلس شورای اسلامی همایشی با موضوع منجی باوری بین روسای مجلس دیگر کشورها برگزار کند.

لزوم راه‌اندازی دبیر‌خانه در شورای مهدویت

به گزارش فارس در ادامه زاهدی رئیس فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی درخصوص درخواست‌های اعضای مجمع مهدویت گفت: ما درباره اجرای این پیشنهاد‌ها آمادگی کامل داریم اما به نظر من بهتر است دبیرخانه‌‌ای در شورای مهدویت تشکیل شود و پیشنهادات را به ما برای اجرا ارائه کند زیرا ممکن است مشغله‌های مختلف به ما این امکان را ندهد که کار تحقیقاتی انجام دهیم.

زاهدی خطاب به بنیاد مهدویت: طرح از شما، تصویب و اجرا از ما

وی ادامه داد: در خصوص موضوع اسناد بالادستی طرح‌ها را شما بنویسید، طی کردن مسیر و روند تصویب و اجرای آن را به ما بسپارید و همچنین درباره بودجه باید جلسه‌ای با آقای قالیباف و کمیسیون بودجه به گذاریم، البته در این زمینه فرصت کم است زیرا آذرماه لایحه بودجه بسته می‌شود. در خصوص برگزاری همایش هم باید بگویم معمولاً مجلس کمتر زیر بار این گونه کارها می‌رود به نظرم می‌توانیم چنین همایشی را به صورت مشترک برگزار کنیم، دعوت از روسای مجالس با ما برگزاری با شما.

در ادامه عفت شریعتی به عنوان سخنگوی فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی تشکیل این فراکسیون را گام کوچکی بعد از ۴۰ سال دانست و گفت: امروز جامعه جهانی نیاز به یک تحول دارد آن هم ظهور است، البته در مسیر تکاملی انقلاب اسلامی گام‌های بزرگی برداشته شده است و مجلس هم در این مسیر همراه خواهد بود.

شریعتی با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در موضوع گام دوم انقلاب نکات مهمی را بیان کرده‌اند گفت: موضوع تمدن نوین اسلامی از جمله موضوعاتی است که به فرج امام زمان (عج) منتهی می‌شود، حال باید در این راستا گام‌های مهمی برداشته شود که البته حوزه علمیه سهم بسزایی دارد.

باید جوانان امروز را درخصوص موضوع مهدویت مطلع کنیم

شریعتی ادامه داد: مجلس با تشکیل فراکسیون مهدویت وارد عمل شده حال باید کارهایی انجام شود، مهمترین کار در این راستا این است که جوانان امروز را درخصوص موضوع مهدویت مطلع کنیم.

وی با بیان اینکه نهادهای آموزشی کشور نقش بسزایی در راستای اطلاع‌رسانی در زمینه مهدویت دارند، گفت: آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه‌های علمیه باید فعالیت خود را در راستای روشنگری در زمینه مهدویت آغاز کنند و مجلس هم باید قدرت وارد عرصه شود ما باید در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برنامه داشته باشیم و حتی به جامعه جهانی اطلاعاتی درخصوص مهدویت بدهیم تا آنها هم با این نعمت بیشتر آشنا شوند.

ضرورت آسیب‌شناسی فعالیت‌ها در حوزه مهدویت

در ادامه مالکی عضو فراکسیون مهدویت مجلس با بیان اینکه باید در این زمینه آسیب‌شناسی انجام شود گفت: این آسیب‌شناسی مسیر ما را برای ادامه کار روشن می‌کند. در این زمینه مهمترین بحث، فلسفه مهدویت است که به آن پرداخته نشده، مهدویت موضوعی است که اگر خوب تبیین شود همه به آن اهتمام می‌ورزند.

وی ادامه داد: متأسفانه مشکلات امروز سبب شده حلقه‌های مختلف جامعه از هم جدا شوند و توجه به موضوع مهدویت می‌تواند این حلقه‌ها را به هم متصل کند حتی در خارج از مرزها هم اگر ما موضوع مهدویت را به خوبی تبیین کنیم بسیاری از موضع‌گیری‌ها علیه کشور و انقلاب اسلامی حل می‌شود چون تشنگی این امر در بین علما و دیگر کشورهای اسلامی به واقع وجود دارد، اما متاسفانه هیچ کاری در این زمینه‌ها صورت نگرفته است. البته نهادهای زیادی در خارج از مرزها داریم مانند سازمان فرهنگ و ارتباطات، وزارت خارجه و حتی نیروی قدس سپاه که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

در کشور ما ارزش‌ها به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل شده است

در ادامه الهام آزاد عضو فراکسیون مهدویت مجلس گفت: متأسفانه در کشور ما ارزش‌ها به ضد ارزش و ضد ارزش‌ها به ارزش تبدیل شده است و توجه به موضوع مهدویت بهترین کار و بهترین گام برای بازگرداندن جامعه بر روی ریل اصلی است.

وی ادامه داد: مقصد ما مشخص است و قطب نما هم در اختیار داریم اما این قطب نما نباید دست مسافر کشتی باشد بلکه باید قطب نما را به دست رهبر و هدایت‌کننده کشتی داد تا بتوان به درستی به مقصد رسید.

در تولید محتوا و طرح باید حوزه علمیه وارد عمل شود

آزاد با اشاره به نقش مجلس در حوزه مهدویت گفت: اگر قرار است موضوع مهدویت در کشور نهادینه شود باید ابتدا از مجلس آغاز شود تا قوانین به خوبی به تصویب برسد، البته در این زمینه باید به حوزه‌های علمیه وارد عمل شوند و طرح‌ها و محتواهای مفید را تولید و به ما بدهند و در مجلس آن را پیگیری و برای اجرا به تصویب برسانیم.

در ادامه حجت‌الاسلام ماندگاری با اشاره به اینکه در شرایط سخت کنونی، رهبری کشور تنها است، گفت: در حرم امام رضا (ع) برای مردم صحبت می‌کردم که جوانی از وسط جمعیت بلند شد و گفت: مگر آقا نگفتند اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم، چرا آتش نزدید؟

وی ادامه داد: امام علی علیه‌السلام را مردم کنار گذاشتند بعد از ۲۵ سال آمدند سراغ حضرت، البته آنها سراغ حضرت نیامدند آنها برای منافعشان به سراغ امام آمدند و بعد هم به ایشان پشت کردند، وقتی مردم ولی‌شان را همراهی نکنند ایشان مجبور به حکمیت می‌شود.

ماندگاری: اگر در انتخاب، با ولی‌مان همراه نباشیم او تنها می‌ماند

ماندگاری با بیان اینکه مردم باید در انتخابشان دقت کنند گفت: مردم ما به جمهوری اسلامی رأی دادند و در ادامه هم باید در انتخاب شان دقت کنند و اگر در انتخاب، با ولی‌مان همراه نباشیم او تنها می‌ماند.

ضرورت انجام تحقیقات گسترده در حوزه مهدویت

وی درخصوص موضوع مهدویت گفت: بحث مهدویت با ۴۰ سال تأخیر در حال آغاز است و ضروری است در این زمینه تحقیقات گسترده‌ای انجام شود. این تحقیقات کار مجلس نیست بلکه حوزه علمیه باید وارد عمل شود، تحقیقات کند و مجلس آن را به تصویب برساند.

ماندگاری با بیان اینکه باید در این راستا آسیب‌شناسی هم انجام شود گفت: نظام جمهوری اسلامی قرار بود بستر ساز ظهور باشد حال باید ببینیم آسیب کجاست که تا اسم مهدویت می‌آید همه گمان تفکر حجتیه می‌کنند.

ضرورت تبیین زیبا‌یی‌های حکومت مهدوی در کتب درسی

وی با بیان اینکه باید پس از آسیب‌شناسی موضوع امکان‌سنجی در دستور کار قرار بگیرد گفت: باید در این راستا ببینیم چه امکاناتی در داخل و خارج کشور برای تبیین مهدویت داریم و طبق آن امکانات برنامه‌ریزی کنیم، همچنین نیاز‌سنجی موضوع دیگری است که باید با اولویت‌بندی انجام شود به عنوان مثال باید در مدارس ما ببینیم چه میزان نیاز به امام زمان و حکومت ایشان برای دانش‌آموزان تبیین شده است. در کتب درسی چقدر درباره ظلم در دنیا و زیبایی‌های حکومت مهدوی به دانش‌آموزان اطلاعات داده می‌شود.

ماندگاری ادامه داد: باید ببینیم آیا مدرسه و دانشگاه ما سرباز برای امام زمان (عج) تربیت می‌کند و اگر این کار را کرد در مرحله بعدی باید فرمانده‌پروری کنیم و همه این کارها به تحقیقات و پژوهش نیاز دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول