اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش دبی آب چاه‌های سفیددشت/حفر دو چاه جدید در دستورکار است

مدیر امور آب بروجن با بیان اینکه سال گذشته به منظور رفع کمبود آب در سفیددشت 6 حلقه چاه حفر شد اما امسال دبی آب این چاه‌ها به شدت کاهش پیدا کرد، گفت: درهمین راستا دو حلقه چاه در دست حفاری است.

کاهش دبی آب چاه‌های سفیددشت/حفر دو چاه جدید در دستورکار است

بهروز سلیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، با بیان اینکه سال گذشته به منظور رفع کمبود آب در سفیددشت 6 حلقه چاه حفر شد اما امسال دبی آب این چاه‌ها به شدت کاهش پیدا کرد، گفت: در همین راستا دو حلقه چاه در دست حفاری است.

مدیر امور آب بروجن ادامه داد: در حال حاضر برای رفع کمبود در سفیددشت از چاه استیجاری استفاده می‌شود و همچنین از طریق تانکر به مخازن آب‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در راستای افزایش امنیت و ارتقای سطح بهداشت آب، مخازن آب شرب نقنه به میزان 500 متر مربع محوطه‌سازی و دیوارکشی شد، عنوان کرد: همچنین مخزن سیاسرد با اعتباری بالغ بر 750 میلیون تومان 750 مترمربع دیوارکشی و محوطه‌سازی شد.

سلیمی اضافه کرد: امسال تعمیر، مرمت و بازسازی آزمایشگاه‌های میکروبی، شیمیایی و آب و فاضلاب تصفیه‌خانه بروجن با اعتباری بالغ بر 850 میلیون تومان آغاز شد که هم‌اکنون ظریف‌کاری آن باقی‌مانده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای پیگیری و برطرف‌سازی کمبود آب بروجن اقدام به حفر چاه‌های جدید کردیم، توضیح داد: سال گذشته 7 حلقه چاه و امسال دو حلقه چاه آهکی در شهر نقنه و یک حلقه چاه در قسمت بالای آرامستان بروجن با اعتباری بیش از یک میلیارد و 500 تومان حفر شده است.

مدیر امور آب بروجن ادامه داد: امسال تجهیزات لازم برای هوشمندسازی مخازن 11 حلقه چاه خریداری و 50 درصد آن نصب شده و مابقی در حال نصب است.

وی گفت: با استفاده از این  تجهیزات می‌توان میزان آب ورودی، خروجی و همچنین میزان کلر موجود در مخازن را از راه دور اندازه‌گیری کرد.

سلیمی با اشاره به اینکه در بروجن 28 هزار و 500 مشترک آب، 28 هزار اشتراک جمع‌آوری فاضلاب فعال و 23 حلقه چاه وجود دارد، گفت: از ابتدای امسال تاکنون عملیات عمرانی دو هزار و 500 متراصلاح شبکه آب‌رسانی شرب، دو هزار و 500 متر توسعه شبکه توزیع آب و سه هزار متر توسعه خط انتقال از چاه به مخزن و از مخزن به شهر انجام شده است.

وی افزود: سال گذشته به منظور از بین بردن حشرات و ارتقای سطح بهداشت سه هزار و 500 متر از شبکه فاضلاب شهر بروجن سمپاشی شد.

مدیر امور آب بروجن عنوان کرد: طرح انتقال آب بن به بروجن پروژه‌ بسیار مهمی است که قرار است تا پایان سال جاری به اتمام برسد که در این صورت مشکل عمده آب در شهرهای شهرستان بروجن حل خواهد شد.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول