اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

رئیس جمهور قرقیزستان: انتخابات پارلمانی در فضایی کاملاً رقابتی برگزار می‌شود

رئیس جمهور قرقیزستان گفت: بدیهی است انتخابات آتی مجلس در یک فضای کاملاً رقابتی برگزار خواهد شد.

رئیس جمهور قرقیزستان: انتخابات پارلمانی در فضایی کاملاً رقابتی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری فارس در بیشکک، «سورانبای جین بک‌اف» رئیس جمهور قرقیزستان با اشاره به روند آمادگی برای انتخابات مجلس اظهار داشت:  برخی از احزاب رقابتی هستند، برخی نه. همچنین بین اعضای حزب که سعی در انتقال ایده‌ها و برنامه‌های حزب به رای دهندگان دارند، اختلافاتی وجود دارد.

به گفته وی، این انتخابات یک رقابت برای رسیدن به قدرت است. بنابراین جامعه نمی‌تواند به روند انتخابات توجه نکند. من فکر می‌کنم این مبارزه در یک فضای کاملاً رقابتی برگزار خواهد شد.

جین بک‌اف ادامه داد: ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که احزاب سیاسی نیروی اصلی شکل دهنده فرهنگ سیاسی در کشور هستند. آنها همچنین دموکراسی پارلمانی و نظام حزبی را شکل می‌دهند. ما در حال حاضر سعی در ایجاد دموکراسی پارلمانی داریم. اما همه ما می‌دانیم که شکل گیری دموکراسی پارلمانی مربوط به یک یا دو انتخابات نیست. این یک روند توسعه نسبتاً طولانی است. بیشترین مسئولیت در این روند بر عهده  خود احزاب، در ساختار و نظام ایدئولوژیکی آنها  است. 

به گفته رئیس جمهور به طور کلی، انتخابات پیش رو مطابق قانون برگزار خواهد شد و به استقرار دموکراسی پارلمانی کمک خواهد کرد. 
وی افزود: همچنین تمام تلاش‌ها برای اطمینان از قانونی بودن انتخابات صورت خواهد گرفت. من قبلاً گفته‌ام و می‌خواهم یک بار دیگر تکرار کنم که من به عنوان رئیس جمهور همه کارها را برای رسیدن به این هدف انجام می‌دهم.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول