اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

کاهش 30 درصدی حضور دانش‌آموزان در مدارس استان طی هفته اخیر

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: میزان حضور دانش‌آموزان در مدرسه از 61 درصد حضور در هفته سوم شهریورماه به 31 درصد کاهش یافته و تمایل دانش‌آموزان به آموزش مجازی افزایش داشته است.

کاهش 30 درصدی حضور دانش‌آموزان در مدارس استان طی هفته اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز ستاد استانی مبارزه با ویروس کرونا در محل استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

افزایش نظارت‌ها، تسریع در ایجاد زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس، لزوم مجوز ستاد کرونا برای هرگونه تعطیلی و اعمال محدودیت، بازگشایی دانشگاه‌ها و افزیش زیرساخت‌های آموزش مجازی از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

ابتدای جلسه سید راشد جزایری گفت: در حال حاضر میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چهارمحال و بختیاری  69 درصد ارزیابی شده که به میانگین کشوری نزدیک است.

رئیس مرکز بهداشت شهرکرد با اشاره به نبود زیرساخت‌های بهداشتی در مدارس بعضی از روستاهای شهرستان‌های کوهرنگ و لردگان افزود: باید برای رعایت موارد بهداشتی و حفظ سلامتی دانش‌آموزان زیرساخت‌‌های بهداشتی با سرعت ایجاد شود و مدیران، معلمان و پرسنل خدماتی مدارس تحت آموزش شیوه‌های رعایت استاندارد پروتکل‌های بهداشتی قرار گیرند.
 

وی تاکید کرد: بخش نامه‌ای از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر شده که  اگر یکی از اعضای خانواده هر یک از دانش‌آموزان به کرونا مبتلا شد؛ آن دانش‌آموز اجازه حضور در مدارس را نداشته باشد.

در ادامه فرحناز قائدامینی گفت: میزان حضور دانش‌آموزان از 61 درصد حضور در هفته دوم شهریور ماه به 31 درصد کاهش یافته و تمایل  دانش‌آموزان به آموزش در فضای مجازی افزایشی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تاکید کرد: روند آموزش به خوبی در شبکه شاد دنبال می‌شود و 98 درصد معلمان در این شبکه فعالیت آموزشی دارند.

امسال با افزایش چشمگیر دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مواجه بوده‌ایم

وی خاطرنشان کرد: امسال با افزایش چشمگیر دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری مواجه بوده‌ایم که نشانگر رشد مهاجرت و تمایل بیشتر به تحصیل را در استان نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: حضور دانش آموز در مدرسه در مناطق روستایی خیلی بیشتر از مناطق شهری بوده و حدودا 100 درصد از دانش‌موزان منطقه فلارد سرکلاس‌های درس حاضر شدند.

 

عبدالرضا علیمحمدی نیز در خلال جلسه گفت: وضعیت فعلی شیوع ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری به گفته کارشناسان وضعیت خوبی نیست و با توجه به نزدیکی به فصل سرما حساسیت‌ها باید افزایش یابد.

زیبنده نیست مدرسه‌ای باز شود اما آب و سرویس بهاشتی نداشته باشد

دادستان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: زیبنده نیست مدرسه‌ای باز شود اما آب و سرویس بهداشتی نداشته باشد و باید به سرعت بری رفع مشکلات این مدارس اقدامی صورت پذیرد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه نماز جمعه موضوع مهمی است که پیشنهاد می‌شود حتی الامکان در مناطق قرمزی که دارای زیرساخت مناسب و تهویه مطلوب هستند برگزار شود.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول