اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بسته حوادث/ از کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد تومانی تا کشف جسد مردی در کوله پشتی

اعضای باندی که در پوشش صرافی و صدور حوالجات بین‌المللی و تامین ارز مورد نیاز 200 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بودند با تلاش کارآگاهان پلیس استان دستگیر شدند.

بسته حوادث/ از کلاهبرداری ۲۰۰ میلیارد تومانی  تا کشف جسد مردی در کوله پشتی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیرازُ به نقل از معاونت اجتماعی فرمانده انتظامی فارس، سردار رهام بخش حبیبی با اعلام این خبر، اظهار داشت: در پی شکایت چند نفر از صاحب یک صرافی در شهر شیراز مبنی بر کلاهبرداری از آنها، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته از سوی کارآگاهان مشخص شد، فردی با راه اندازی یک صرافی در شیراز، با جلب اعتماد مشتریان خود از طریق صدور حوالجات بین المللی و تامین ارز مورد نیاز تجار و بازرگانان، مبالغ قابل توجهی از آنان را کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند سه متهم این پرونده که دو نفر از آنها با هم برادر بودند را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی در شهر شیراز دستگیر کنند. 

سردار حبیبی بیان کرد: در تحقیقات تکمیلی کارآگاهان پلیس مشخص شد که متهم اصلی با هماهنگی دو برادر خود به صورت مخفیانه از طریق مرزهای غربی و به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است.

فرمانده انتظامی استان فارس تصریح کرد: با توجه به صدور برگ جلب بین‌الملی و همچنین ارائه اسناد و مدارک معتبر مبنی بر انجام اقدامات مجرمانه توسط متهم، تلاش در جهت استرداد وی با همکاری دستگاه قضائی در دستور کار قرار گرفت که در نهایت با تلاش‌های شبانه‌روزی و مستمر کارکنان پلیس آگاهی استان و انعکاس موضوع از طریق مراجع قضائی و دیپلماتیک کشور و نیز با  هماهنگی مقامات پلیس اینترپل ناجا، متهم دستگیر و به کشور بازگردانده شد.

وی گفت: سرکرده این باند کلاهبرداری، دارای دو فقره سابقه کیفری است که در بازه زمانی شش ماهه فعالیت خود، مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.

سردار حبیبی در پایان بیان کرد: در این رابطه تا کنون ۱۸۰ شاکی شناسایی شدند که تحقیقات تکمیلی پلیس پیرامون این پرونده همچنان ادامه دارد.

کشف ۲۵۵ کیلو تریاک در عملیات تعقیب و گریز پلیسی

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵۵ کیلو تریاک در نتیجه یک عملیات تعقیب و گریز پلیسی در شهرستان "نی ریز" خبر داد.

رهام بخش حبیبی اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان نی ریز از تردد خودرو قاچاقچیان مواد مخدر در محورهای مواصلاتی این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در این راستا مأموران انتظامی به صورت نامحسوس اقدام به گشت‌زنی و کنترل خودروهای عبوری در محور سیرجان – قطرویه کردند که در نهایت به یک دستگاه خودرو سمند مظنون شدند و به راننده آن دستور ایست دادند.

این مقام ارشد انتظامی بیان کرد: راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست مأموران اقدام به فرار کرد که طی عملیات تعقیب و گریز پلیسی، خودرو متوقف شد.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در بازرسی از خودرو سمند ۲۵۵ کیلوگرم تریاک کشف و دو قاچاقچی موادمخدر دستگیر شدند، گفت: همچنین در این عملیات، یک دستگاه خودرو پراید که به عنوان خودرو اسکورت این محموله مواد مخدر عمل می کرد، توقیف و راننده آن دستگیر شد.

۱۲ خودرو احتکار شده  در لارستان کشف شد

معاون هماهنگ کننده فرماندهی انتظامی استان گفت: مأموران پلیس آگاهی لارستان انبار خودروهای احتکار شده به ارزش 35 میلیارد ریال را کشف کردند.

احمدرضا استوار بیان کرد: مأموران اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی لارستان از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در انبار منزل مسکونی در یکی از محله‌های این شهرستان مطلع و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران به همراه نماینده اداره تعزیرات با کسب مجوز قضائی طی یک عملیات از مکان مورد نظر بازدید کردند که در بازرسی از آن، هفت دستگاه سواری پژو پارس و پنج دستگاه پژو ۴۰۵، ۲۰۷، دنا، پراید و سمند که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکار شده بود کشف و توقیف شد.

معاون هماهنگ کننده پلیس فارس با بیان اینکه کارشناسان ارزش این محموله احتکار را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان داشت: در این خصوص یک نفر تحویل مراجع قضائی شد.

کشف موتورسیکلت قاچاق میلیاردی در"اوز"

فرمانده انتظامی "اوز" از کشف یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی سی به ارزش دو میلیارد ریال خبر داد.

هادی محمدیان اظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان با اقدامات فنی و تخصصی از وجود یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق در یکی از منازل مطلع شدند.

محمدیان افزود: ماموران پس از هماهنگی قضائی سریعا به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند در بازرسی از آن منزل، یک دستگاه موتورسیکلت قاچاق ۴۰۰ سی‌سی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان اوز با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت قاچاق کشف شده برابر نظر کارشناسان، دو میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: طرح برخورد با قاچاق کالا و دارندگان موتورسیکلت های غیر مجاز در دستور کار این فرماندهی قرار دارد.

اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در"آباده"

فرمانده انتظامی "آباده" از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

خسرو رزمجویی بیان داشت: طی هفته گذشته به منظور بالا بردن احساس امنیت در بین شهروندان، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی به صورت مستمر در این شهرستان اجرا شد.

وی افزود: در اجرای این طرح، ۵۵ دستگاه خودرو و موتور سیکلت متخلف و مزاحم، ۱۵ سارق و ۳۰ خرده فروش مواد مخدر و معتاد دستگیر شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بازرسی از مخفیگاه متهمان، 70 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است، گفت: در این طرح 8 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها در شهرستان موجب رضایتمندی شهروندان شده است، تصریح کرد: پلیس با هنجار شکنان برابر قانون به شدت برخورد می‌کند.

دستگیری سارق سابقه دار با ۱۱ فقره سرقت در "فراشبند"

فرمانده انتظامی "فراشبند" از شناسایی و دستگیری سارق حرفه‌ای و سابقه دار با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

کرامت‌اله برومندی در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر سرقت منزل وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران کلانتری مرکزی فراشبند با بررسی سرنخ‌های به جا مانده و انجام اقدامات پلیسی، یک سارق سابقه دار را شناسایی و با هماهنگی قضائی در یک عملیات ضربتی آن را دستگیر کردند.

برومندی با بیان اینکه متهم در بازجویی به عمل آمده، به ۱۱ فقره سرقت اسپیلت و کولر گازی از ادارات دولتی و اماکن خصوصی اعتراف کرد، عنوان داشت: این سارق حرفه‌ای پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد.

مامور وظیفه شناس پلیس بوانات،  طلا ۶۰ میلیونی را  به صاحبش باز گرداند

فرمانده انتظامی "بوانات" از پیدا شدن شش گرم طلا به ارزش ۶۰ میلیون ریال توسط احدی از ماموران این شهرستان و استرداد آن به صاحبش خبر داد.

سید ابوالفضل مسعودی در تشریح این خبر گفت: احدی از مامورین پلیس آگاهی این شهرستان  حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، یک قطعه زنجیر طلا را در نزدیکی دانشگاه پیام نور پیدا می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان بوانات با اشاره به اینکه در بررسی صورت گرفته ارزش طلا پیدا شده برابر نظر کارشناسان، ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: این فرماندهی به منظور رساندن طلای مکشوفه به صاحبش اطلاع رسانی لازم را انجام و صاحب اصلی مراجعه و اموال خود را با ذکر نشانی و ارائه فاکتور خرید تحویل گرفت.

وی گفت: صاحب اموال فوق پس از تحویل گرفتن طلا، پلیس را امانت دار خوب مردم دانست و مراتب تقدیر و تشکر خود را از فرمانده و کارکنان انتظامی بیان کرد.

مسعودی تعامل خوب مردم با پلیس را ضامن امنیت شهروندان و جامعه دانست و گفت: مردم می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوکی، بلافاصله مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری هشت  اخلالگر نظم عمومی در "مرودشت"

فرمانده انتظامی "مرودشت" از شناسایی و دستگیری هشت نفر اراذل و اوباش و اخلاگر نظم و عمومی در این شهرستان خبر داد.

فرشید زینلی گفت: در ادامه اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی، مقابله با هرگونه تحرکات اراذل و اوباش در تعدادی از محله‌های این شهرستان به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی قرار گرفت.

وی افزود:در اجرای این طرح‌ها ضمن پاکسازی منازل و مخفیگاه اخلاگران، هشت  نفر از مخلان نظم عمومی که سوابق نارضایتی اجتماعی، ایجاد مزاحمت، نزاع دسته جمعی، اخاذی و... داشتند طی چند عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

زینلی افزود: امنیت خط قرمز پلیس است و همچنان با مخلان و برهم زنندگان نظم عمومی در سطح شهر و تفرجگاه‌ها برخورد جدی می شود و در این زمینه با کسی تعارف نداریم.

رئیس پلیس شهرستان مرودشت با اشاره به اعتراف افراد دستگیر شده به بزه ارتکابی و تحویل آنها به مراجع قضائی و همچنین ضمن تقدیر و تشکر از همکاری شهروندان با پلیس، گفت: اجازه نخواهیم داد کسی آسایش مردم را برهم زند و یکی از ماموریت‌های مهم پلیس برخورد جدی با اراذل و اوباش است و مطمئنا در مقابل این افراد قانون شکن با اقتدار ظاهر می‌شویم.

۳۴ کیلو  تریاک جاساز شده در اتوبوس کشف شد

فرمانده انتظامی شهرستان "کوه چنار" از کشف ۳۴ کیلو تریاک در بازرسی از یک دستگاه اتوبوس خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "لطف‌الله محمدی" گفت: در راستای مبارزه همه جانبه با پدیده شوم مواد مخدر، مأمورین انتظامی  این شهرستان در ایست و بازرسی مقطعی در محورهای مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ "محمدی" گفت: در بازرسی از آن خودرو، ۳۴ کیلو مواد مخدر از نوع تریاک که به صورت ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاساز شده بود کشف و ضبط شد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در این خصوص دو نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف جسد چند کودک در شیراز تکذیب شد/جسد مربوط به مردی ۴۰ ساله است 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف جسد مردی حدودا ۴۰ ساله در خیابان "تیموری" شیراز خبر داد. 

کاووس محمدی در تشریح این خبر، اظهارداشت: در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر پیدایش جسد چند کودک درون یک کوله پشتی در یکی از خیابان های شیراز، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۴ مدرس و کارآگاهان پلیس آگاهی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه ماموران در بازرسی از کوله پشتی با جسدی که تکه تکه شده بود، مواجه شدند، گفت: کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند جسد متعلق به فردی مذکر حدوداً ۴۰ ساله است بنابراین ادعای مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اجساد کودکان صحت ندارد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با هماهنگی مقام قضائی، جسد مکشوفه برای تشخیص هویت و علت تامه فوت به پزشک قانونی انتقال داده شد، از شهروندان درخواست کرد: به شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه جسد متعلق به چند نفر کودک است، توجه نکنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه شهروندان اخبار صحیح و دقیق را از منابع رسمی و مرکز اطلاع رسانی پلیس دریافت کنند، گفت: پلیس با انتشار دهندگان شایعات کذب که بخواهند امنیت جامعه را مختل کنند، برخورد قاطع و قانونی می‌کند.  

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول