اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه از اعزام نیروهای هوابرد به بلاروس خبر داد

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوابرد این کشور در تمرینات نظامی مشترک در بلاروس که قرار است از فردا به مدت 12 روز برگزار شود، شرکت خواهند کرد.

روسیه از اعزام نیروهای هوابرد به بلاروس خبر داد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه اعلام کرد نیروهای هوابرد این کشور از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر (۲۴ شهریور تا ۴ مهر) در تمرینات نظامی در بلاروس شرکت خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه این وزارتخانه آمده است: مطابق با برنامه رویدادهای بین‌المللی سال ۲۰۲۰، تمرین برنامه‌ریزی شده مشترک تاکتیکی بلاروس و روسیه «برادری اسلاوی» که از سال ۲۰۱۵ هر ساله برگزار شده، از ۱۴ تا ۲۵ سپتامبر در منطقه آموزشی برستسکی در بلاروس برگزار خواهد شد.»

این وزارتخانه گفت چتربازان دو کشور در حین انجام وظایف نظامی، تعامل با یکدیگر را تمرین خواهند کرد و تصریح کرد یگان‌های نیروهای هوابرد از منطقه «پسکوف» به این تمرینات ملحق خواهند شد.

در مجموع روسیه ۳۰۰ نیرو و ۷۰ مورد تجهیزات نظامی به بلاروس می‌فرستد. صربستان هم قرار بود در این تمرینات در کنار روسیه و بلاروس شرکت کند اما بلگراد تحت فشار اتحادیه اروپا و در راستای بی‌طرف ماندن، حضورش را در همه تمرینات نظامی برای مدت ۶ ماه تعلیق کرد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیش از این وضعیت در بلاروس را رو به ثبات توصیف کرده و در عین حال گفته بود مسکو به درخواست مینسک برای کمک به بلاروس در صورت لزوم، هنگ ویژه نیروهای امنیتی تشکیل داده است.

پوتین اما در ادامه گفت که در صحبت‌هایش با «الکساندر لوکاشنکو» همتای بلاروسی به این نتیجه رسیدند که برای به کارگیری این نیروها در زمان کنونی نیازی نیست و ابراز امیدواری کرد در آینده هم نیازی نباشد. 

رئیس‌جمهور روسیه همچنین گفت: تا زمانی که عناصر افراطی (در بلاروس) که پشت شعارهای سیاسی خود را پنهان کرده‌اند، از مرزهای مشخص عبور نکنند، به زبان ساده دست به سرقت، آتش زدن خودروها، خانه‌ها و تلاش برای اشغال امکان دولتی و غیره نکنند، آن‌ها (نیروهای روسیه) استفاده نخواهند شد.

در پی اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در تاریخ ۹ آگوست (۱۹ مردادماه) و پیروزی لوکاشنکو، بلاروس شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده که برخی از آنها به خشونت کشیده شده است.

«سوتلانا تیخانوفسکایا» که رقیب انتخاباتی لوکاشنکو بود، تنها ۱۰.۱۲ درصد آراء انتخاباتی را به دست آورد اما تاکنون نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس را به رسمیت نشناخته است.

لوکاشنکو اخیراً با اشاره به اعتراضات در بلاروس تاکید کرده که منشا این اعتراضات از خارج از کشور است و به منظور ایجاد یک منطقه حائل بین روسیه و دیگر نقاط اروپا انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول