اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده تهران: دلمان به بورس خوش باشد یا گشایش اقتصادی؟

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از وضعیت اخیر بورس و وعده دولت برای گشایش اقتصادی گفت: دلمان به بورس گرم باشد یا به گشایش اقتصادی؟ بهتر است بر سر در پاستور بنویسید دولت تعطیل است.

نماینده تهران: دلمان به بورس خوش باشد یا گشایش اقتصادی؟

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، سید علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 22 شهریور) در جلسه علنی مجلس و در نطق میان دستور اظهار داشت: معلمان به سختی امور معیشتی خود را سامان می‌دهند البته صدها هزار فرهنگی بازنشسته این راه را سخت تر طی می‌کنند و دریغ از اقدام دولت‌هایی که وظیفه آنها تمشیت حقوق این عزیزان است.

وی ضمن تاکید بر ضرورت تحرک بیشتر رییس جمهوربه عنوان مسوول اول اجرایی کشور افزود: وی 2 بار در مجلس به کلام الله مجید سوگند یاد کردند که از قانون اساسی کشور و اجرایی شدن تمامی بندهای آن دفاع نمایند ولی من چند موضوع را به وی متذکر می‌شوم. 

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: بند  ۹ از اصل ۴۳ تاکید بر افزایش تولید دامی و صنعتی برای تامین نیاز کشور، رساندن به مرحله خودکفایی و قطع وابستگی، شیوه تعیین قیمت تضمینی خرید محصولات کشاورزی در شورای  اقتصاد و دلیل دیر اعلام نمودن قیمت‌های تضمینی خرید گندم پایین تر از نرخ واردات آیا غیر از این است که ضربه‌ای به خودکفایی در این حوزه وارد می‌شود و رانتی ویژه برای افراد مفسد ایجاد کرده و می‌کند؟

یزدی خواه اظهار داشت: دولت برای قیمت گوشت منجمد وارداتی با هزینه حمل و نقل حدود ۱۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کند اما به خرید گوشت گرم و تازه‌ دام داخل به قیمت واردات علاقه‌ای ندارد. با ارز ۴۲۰۰ تومانی نهاده‌های دامی را ثبت سفارش می‌کند در حالی که در بازار آزاد به دو تا چهار برابر قیمت آن را به فروش می‌رساند.

وی افزود: رئیس دولت خبر بهره مندی ۳۰ میلیون نفر از برق رایگان می دهد اما چگونه می‌شود خانواده‌ای از این برق مجانی استفاده کند؟ در حالی که یک خانواده با یک یخچال، یک تلویزیون و سه عدد لامپ مصرفی بیش از ۸۰ کیلووات در ساعت دارد. در نگاه خوشبینانه شامل فقط ۷ میلیون نفر می‌شود که برخی از آن مربوط به خانه‌های خالی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: دلمان به بورس خوش باشد که با گشایش اقتصادی که وعده داده شد منهدم شد یا به قیمت ارز و طلا و قیمت نجومی خودرو که آه از نهادمان برمی‌یابد؟

یزدی خواه گفت: داغ یک واحد آپارتمان ۶۰ متری برای زوج‌های جوان بر دلمان مانده است. ضمن اینکه آذری جهرمی می‌گوید که زورمان به اپراتورها نمی‌رسد وزیر راه می‌گوید مسکن نخرید تا ارزان شود سرپرست وزارت صمت می گوید قیمت خودرو حباب است، رئیس بانک مرکزی هم درباره دلار دیگر نظری نمی‌دهد، وضعیت اقتصادی و معیشتی و کرونا نیز به این شکل است؛ بهتر است بر سر در پاستور بنویسید دولت تعطیل است.

انتهای پیام/ 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول