اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

خرید بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی/ افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، گفت: امسال بیش از ۲۷۵ هزار تن از کشاورزان استان گندم خریداری شده که این خرید نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش را به خود اختصاص داده است.

خرید بیش از ۲۷۵ هزار تن گندم در آذربایجان‌شرقی/ افزایش ۱۸ درصدی خرید گندم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران از خرید 275 هزار و 591 تن گندم از کشاورزان استان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 262 هزار و 891 تن خرید تضمینی گندم و 12 هزار و 700 تن خرید گندم بذری از کشاورزان و بهره‌برداران استانی انجام گرفته است.

وی افزود: مقدار خرید گندم امسال در مقایسه با مقدار خرید سال زراعی گذشته به میزان 223 هزار و 126 تن گندم، 18 درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: تاکنون 72 درصد از مطالبات کشاورزان در فروش گندم به میزان 481 میلیارد و 457 میلیون تومان پرداخت شده است.

 فتحی در خصوص میزان خرید گندم از عمده شهرستان‌های تولیدکننده، یادآور شد: شهرستان هشترود با ۵۱ هزار و ۵۰۰ تن، میانه با ۳۸ هزار و ۵۰۰ تن ، سراب با ۳۷ هزار تن و چاراویماق با ۳۵ هزار تن خرید گندم از جمله شهرستان‌های با مقدار بالای خرید محسوب می‌شوند.

وی در خصوص مقدار خرید تضمینی کلزای استان نیز خاطرنشان کرد: تاکنون 2 هزار و 682 تن کلزا از بهره‌برداران استان خریداری شده که ۱۰۰ درصد مطالبات آن به میزان 120 میلیارد و 305 میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول