اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

3.5 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری درگیر مواد مخدر هستند

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طبق گزارشات حدود 3 و نیم درصد از مردم استان درگیر مواد مخدر هستند، گفت: برای مبارزه با این موضوع افزایش مشارکت مردم و اتحاد همه مدیران دستگاه‌ها لازم است.

3.5 درصد از جمعیت چهارمحال و بختیاری درگیر مواد مخدر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اقبال عباسی امروز در جلسه شورای هماهنگی مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: طبق گزارشات حدود 3 و نیم درصد از مردم استان درگیر مواد مخدر هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سالانه 500 میلیارد تومان در حوزه تهیه، توزیع و مصرف مواد مخدر به نابودی کشیده می‌شود که این رقم با اضافه شدن هزینه‌هایی که صرف پیشگیری، درمان و مبارزه با تهیه و توزیع مواد مخدر می‌شود بیش از هزینه اعتبارات عمرانی در استان است که این موضوع نشان‌دهنده عمق فاجعه ورود مواد مخدر به جامعه است.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین عوامل کاهش مصرف و مبارزه موثر با مواد مخدر افزایش مشارکت‌های مردمی و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع همچون نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، بسیجیان، دستگاه قضایی و غیره است.

عباسی اضافه کرد: مدیران دستگاه‌ها نیز باید در شناسایی و درمان کارمندان مبتلا به اعتیاد همت کنند، همچنین آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها نیز باید نظارت جدی و موثرتری در این موضوع داشته باشند.

وی با اشاره به وصول گزارشاتی مبنی بر استعمال مواد مخدر در پارک ملت شهرکرد اظهار داشت: شهرداران نیز باید برای زیبایی جلوه شهر با همکاری نیروی انتظامی در جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر تمام توان خود را به کار گیرند.

این مسؤول تصریح کرد: عوامل جهاد کشاورزی نیز باید نظارت خود را برای جلوگیری از کشت دانه‌های غیرمجاز افزایش داده و زمینه آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به ممنوعیت کشت بعضی از گیاهان را فراهم کنند.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول