اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

پرونده تخلف ماسک‌های قاچاق از مرز یک میلیارد ریال عبور کرد

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس از کشف ۷۰ هزار ماسک قاچاق و تاریخ مصرف گذشته از بازار خبر داد.

پرونده تخلف ماسک‌های قاچاق از مرز یک میلیارد ریال عبور کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، حمید زارع با اعلام این خبر گفت: پیرو گزارشات قبلی این سازمان در خصوص جلوگیری از عرضه ماسک‌های قاچاق و تاریخ مصرف گذشته، بازرسان این سازمان موفق شدند طی روزهای اخیر بیش از ۷۰ هزار ماسک قاچاق را از ۸ واحد عرضه کننده به ارزش یک میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال کشف و ضبط کنند.

وی بیان کرد: ۴۰ هزار ماسک قاچاق از یکی از عاملین عمده توزیع در شیراز کشف شد که برای وی پرونده تخلف به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

به گفته زارع در یکی دیگر از بازرسی ها بیش از ۲۳ هزار ماسک قاچاق از یکی دیگر از عاملین عمده توزیع کشف و برای وی نیز پرونده تخلف به ارزش ۴۶۳ میلیون ریال تشکیل و برای صدور حکم به تعزیرات حکومتی فارس ارسال شد.

به گفته رئیس اداره بازرسی سازمان صمت فارس هیچ یک از عاملین عمده توزیع ماسک مدارک و مستندات مبنی بر واردات قانونی نداشته و بنابراین اقلام صورتجلسه و ضبط شده است.

زارع تاکید کرد: مبارزه با عرضه ماسک های قاچاق کماکان ادامه دارد و اجازه نمی دهیم افراد سودجو سلامت مردم را به خطر بیاندازند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود واحدهای عرضه‌کننده ماسک با هدف حمایت از تولید داخلی به خرید ماسک از تولیدکنندگان این کالا در استان بپردازند زیرا این تولیدکنندگان بودند که طی ماه‌های اخیر توانستند علاوه بر جبران کمبود ماسک استان، به ایجاد اشتغال نیز اقدام کنند.

رئیس اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق سازمان صمت فارس ضمن تاکید بر تماس مصرف کنندگان برای هر گونه تخلف اقتصادی، از مردم خواست در صورت مشاهده مراکزی که کالا در آن به صورت عمده نگهداری می شود به ویژه در منازل مسکونی، موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری این سازمان اطلاع تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول