اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

کیفیت در آموزش فدای کمیت نشود/تخصص و کارآمدی ملاک گزینش معلمان باشد

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: هیچ‌گاه نباید کیفیت در آموزش و پرورش فدای کمیت شود ارتقای کیفی آموزش ها در بخش های مختلف همواره باید در اولویت قرار گیرد.

کیفیت در آموزش فدای کمیت نشود/تخصص و کارآمدی ملاک گزینش معلمان باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی ظهر امروز در این دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش‌ و پرورش استان کردستان در سنندج، اظهار کرد: با مجموعه آموزش و پرورش و دانش‌آموزان به دلیل سال‌ها فعالیت در بدنه این نهاد علمی آشنایی کامل دارم.

وی با تاکید بر توجه و حساسیت هرچه بیشتر در موضوع گزینش افرادی که جذب بدنه آموزش و پرور می شوند، گفت: معلم، رکن اصلی تعلیم و تربیت است و باید در گزینش آنها تخصص، تعهد و کارآمدی فرد در نظر گرفته شود تا معلمان توانمند، باکیفیت و افراد توانمند جذب مجموعه آموزش و پرورش شوند.

پویایی معلم نقش مهمی در ارتقای سطح آموزش دارد

به گفته نماینده ولی فقیه در استان کردستان، معلم و میزان پویای معلمان در ارتقای سطح آموزش و پرورش دانش‌آموزان نقش کلیدی دارد.

وی با بیان اینکه کیفیت در آموزش و پرورش نباید فدای کمیت شود، گفت: در برخی موارد متاسفانه کیفیت فدای کمیت‌ها می‌شود که در این راستا باید دقت لازم انجام گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: هیچ‌گاه نباید کیفیت در آموزش و پرورش فدای کمیت شود ارتقای کیفی آموزش ها در بخش‌های مختلف همواره باید در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: توجه به معنویت در مجموعه آموزش و پرورش را مورد تاکید قرار داد و افزود: نهاد نمایندگی ولی فقیه در آموزش و پرورش باید همچون دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود تا منویات و گفتمان امام(ره) و رهبری در بدنه این دستگاه انسان‌ساز دنبال شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان زمانی‌که به دانشگاه وارد می شوند در مسائل دینی با مشکل و چالش روبه‌رو نشوند و این نیاز به تربیت درست از مدرسه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز توسعه تکنولوژی موجب شده سوالات زیادی در ذهن جوانان و نوجوانان شکل بگیرد که باید با حساسیت خاص به این سوالات پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و آموزش و پرورش رکن اصلی فعالیت های فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان کردستان است و امیدواریم این سه دستگاه ارتباطی تنگاتنگ با معاونت فرهنگی دفتر ایجاد کنند.

وی در پایان اظهار کرد: دانشگاه‌ها، حوزه‌ها و آموزش و پرورش در راستای انجام و پیشبرد برنامه‌های فرهنگی در استان باید با یکدیگر تعامل داشته باشند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول