اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

کاهش 6 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته/ تاجران دوباره ذخیره سازی روی آب را شروع کردند

قیمت نفت در بازارهای جهانی برای دومین هفته متوالی کاهش یافت زیرا با پر شدن ذخایر در سراسر جهان، تاجران دوباره شروع به رزرو نفتکش کرده اند تا نفت خام و گازوئیل در آن ذخیره سازی کنند.

کاهش 6 درصدی قیمت نفت طی هفته گذشته/ تاجران دوباره ذخیره سازی روی آب را شروع کردند

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز جمعه اندکی تغییر کرد دومین هفته متوالی کاهشی خود را ثبت کرد زیرا ذخایر نفت در سراسر جهان افزایش یافت و روند بهبود تقاضا برای سوخت برای رسیدن به سطوح پیش از شیوع کرونا، با چالش مواجه است.

هم نفت برنت و هم نفت خام آمریکا طی هفته گذشته پس از بروز یک سری از سیگنال ها در مورد وفور عرضه در بازار، 6 درصد از ارزش خود را از دست دادند. عربستان و کویت قیمت نفت فروشی به آسیا را کاهش دادند، ذخایر نفت آمریکا افزایش یافت و تاجران در حال رزرو کشتی برای ذخیره سازی نفت هستند.

هر بشکه نفت برنت در بازارهای جهانی با 23 سنت کاهش 39.83 دلار فروخته شد درحالی که هر بشکه خام آمریکا با 3 سنت افزایش 37.33 دلار در هر بشکه معامله شد.

شیوع کرونا در چندین کشور در حال افزایش است. بیشترین شمار مبتلایان در روز به هند اختصاص یافته است و طی روز جمعه 96 هزار و 551 هندی به این بیماری مبتلا شدند. در مجموع تعداد مبتلایان هندی به 4.5 میلیون نفر رسیده است.

شمار مبتلایان در آمریکا نیز از 6.4 میلیون نفر عبور کرده است.

بازارهای بورس آمریکا نیز هفته گذشته برای دومین هفته متوالی با افت ارزش به کار خود پایان داد. چراکه چندین شاخص اقتصادی نشان داد بهبود از این وضعیت کرونایی به سختی امکان پذیر است و زمان بیشتری می برد.

ذخایر نفت در آمریکا در هفته گذشته 2 میلیون بشکه افزایش یافت. پالایشگاه ها پس از تعطیلی ناشی از بروز طوفان در خلیج مکزیک، به کندی به فعالیت های خود بازگشتند.

تاجران دوباره شروع به رزرو نفتکش کرده اند تا نفت خام و گازوئیل در آن ذخیره سازی کنند که این نشانه ای دیگر از فزونی عرضه در بازار در بحبوحه متوقف شدن رشد اقتصادی است.

بازار همچنین در حال رصد اوپک پلاس است که در 17 سپتامبر نشست برگزار خواهند کرد.

در روزهای اخیر، هم عربستان و هم کویت قیمت نفت فروشی به آسیا در ماه اکتبر را کاهش دادند که این مورد نشان از کاهش تقاضا دارد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول