اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

احداث واحد بومگردی در روستای ملی تنگه سرحه

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر از احداث یک واحد بومگردی در روستای ملی و منطقه نمونه گردشگری تنگه سرحه خبر داد.

احداث واحد بومگردی در روستای ملی تنگه سرحه

خیرالنسا امیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: با حمایت و پیگیریهای فرماندار نیکشهر و با هدف تامین زیرساختهای گردشگری روستای ملی و منطقه نمونه گردشگری تنگه سرحه به منظور رفاه حال گردشگران از محل اعتبارات دفتر امور روستایی استانداری یک واحد بومگردی با اعتبار اولیه بالغ بر ۳ میلیارد ریال احداث میشود.

وی گفت: روستای تنگه سرحه در ۵۰  کیلومتری نیکشهر به عنوان روستای ملی حصیر و منطقه نمونه گردشگری و نیز یکی از کانونهای طبیعت گردی در استان سیستان و بلوچستان است.  

رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیکشهر افزود: با واقع شدن روستای تنگه سرحه در محور ترانزیتی میلک به چابهار و دارابودن ظرفیتهای گردشگری، شاهد حضور گردشگران از نقاط مختلف استان و کشور هستیم که لازم است زیرساختهای گردشگری در این روستا فراهم شود.

وی گفت: این روستا یکی از مراکز عمده تولیدات حصیر است و اقتصاد اکثر خانوارها بر پایه تولیدات حصیر است که در همین راستا با توجه به سال جهش تولید، بازارچه دائمی صنایع دستی تنگه سرحه با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/3139

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول