اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

کمبود 1500 آتش‌نشان و 14 ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد تا رسیدن به سرانه استاندارد

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد با اشاره به اینکه در پاییز امسال تعداد آتش‌نشانان به هزار و 700 نفر و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در مشهد به 52 ایستگاه می‌رسد، گفت: باوجود این افزایش برای رسیدن به سرانه استاندارد آتش‌نشانی با کمبود هزار و 500 نیرو و 14 ایستگاه آتش‌نشانی مواجه هستیم.

کمبود 1500 آتش‌نشان و 14 ایستگاه آتش‌نشانی در مشهد تا رسیدن به سرانه استاندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، امیر عزیزی که در ادامه نهضت پاسخگویی، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی 137، پاسخگوی، سؤال‌ها، پیشنهادها و مسائل شهری شهروندان بود، در مورد سرانه‌های ایمنی و آتش‌نشانی شهر و شهروندان اظهار کرد: شهر مشهد با جمعیت سه میلیون و 200 هزارنفری، نیازمند سه هزار و 200 آتش‌نشان است که با استخدام نیروهایی که از پاییز سال جاری وارد تیم عملیاتی سازمان خواهند شد، تعداد پرسنل تیم عملیاتی سازمان آتش‌نشانی به یک هزار و 700 نفر خواهد رسید که بااین‌وجود، فاصله یک هزار و 500 نفری با استاندارد داریم.

مدیرعامل آتش‌نشانی مشهد یادآور شد: پیگیر مجوزهایی از وزارت کشور هستیم تا بتوانیم مجدداً جذب نیروهای موردنیاز را در دستور کار قرار داده و بتوانیم بر اساس استاندارد نیرو، شهر مشهد را پوشش دهیم.

وی بابیان اینکه ایستگاه‌های عملیاتی آتش‌نشانی مشهد نیز در حال حاضر به عدد 51 رسیده است، افزود: باوجود افتتاح یک ایستگاه در هفت مهرماه سال جاری، تا سرانه استاندارد ایستگاه‌ها که 66 ایستگاه برای شهر مشهد است، 14 ایستگاه فاصله‌داریم.

عزیزی تأکید کرد: تا پایان سال جاری، چهار ایستگاه در حال ساخت نیز تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید و می‌توان گفت عملاً فاصله زیادی تا رسیدن به سرانه استاندارد این حوزه باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با اشاره به مشارکت شهروندان، اضافه کرد: بیشترین تماس‌های شهروندان در روز جاری با 137، به موضوع معرفی اماکن پرخطر در محلات و مناطق اختصاص داشت، در همین راستا کارگروه ایمن‌سازی اماکن پرخطر با حمایت دستگاه قضایی و مشارکت نظام‌مهندسی، از اول مردادماه سال جاری راه‌اندازی شده است تا به این معضل رسیدگی شود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: به‌زودی طرح مشترکی با همکاری مرکز ارتباطات مردمی 137 کلید خواهد خورد تا بعدازآن، شهروندان اماکن پرخطر سطح شهر را به 137 معرفی کنند و از این طریق بتوانیم مشارکت شهروندان را برای معرفی اماکن پرخطر هر محله افزایش دهیم، بعدازآن هم بازدیدهای کارگروه ایمن‌سازی اماکن پرخطر آتش‌نشانی از اماکن معرفی‌شده توسط شهروندان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ 70042

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول