اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیان تندترین سؤالات از رئیس‌جمهور هم گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز نمی‌کند

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه سؤال از رئیس‌جمهور نیز باور من این است که بیان تندترین سؤالات در صحن مجلس هم، هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی مرم باز نمی‌کند.

بیان تندترین سؤالات از رئیس‌جمهور هم گره‌ای از مشکلات اقتصادی باز نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی طغیانی ظهر امروز در دومین رویداد معنوی سیاسی جمعیت پیشرفت و عدالت اصفهان با اشاره به جهش قیمت برخی از کالاها در هفته‌های اخیر اظهار داشت: این وضعیت ثمره ۷ سال سستی دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ این سیاست‌ها در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شده است و تاکنون دولت در راستای پیاده‌سازی آن کارنامه قابل قبولی نداشته است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از رئوس اصلی این مشکل عدم نظارت بانک مرکزی بر عملکرد بانک‌ها به‌ خصوص بانک‌های خصوصی بوده است، از طرفی نقدینگی در این ۷ سال نزدیک ۶ برابر شده است.

وی با اشاره به برخی از عقب‌ماندگی‌های دولت در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: به عنوان مثال ما باید به سمت کاهش واردات در کالاهای اساسی پیش می‌رفتیم حال آن که میزان واردات‌مان در این زمینه بیشتر شده است و در مورد برنج، گندم و دانه‌های روغنی واردات وجود دارد تا جایی‌که ۹۰ درصد ذرت مصرفی در کشور وارداتی است و نیمی از جو به کشور وارد می‌شود؛ این معضلات در طی چند ماه قابل حل نیست و احتیاج به برنامه‌ریزی بلند مدت دارد.

طغیانی در خصوص‌ وضعیت بورس، تصریح کرد: در تیرماه اعلام کردم که وضعیت بورس غیرطبیعی است اما در آن زمان چون بسیاری مست وضعیت رو به رشد بورس بودند، این صدا را نشنیدند و آن چه در این ماه رخ داد برای من و بسیاری از کارشناسان مثل روز روشن بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: اکنون نیز تنها کاری که در مجلس می‌تواند صورت بگیرد آن است که گزارشی در این باره خدمت مقامات قضایی ارائه شود که البته این کارها هم موجب برطرف شدن خسارت اصلی نمی‌شود زیرا امروز سرمایه‌گذار نسبت به حاکمیت بی‌اعتماد شده است. 

وی پیرامون فعالیت‌های نمایندگان در حوزه اقتصاد گفت: وظیفه مجلس قانون‌گذاری و نظارت است، این در حالی است که وزرا یک سال بیشتر بر سر کار نیستند و بالاترین وضعیت یعنی استیضاح هم، چندان بر روی عملکرد آنان تأثیرگذار نیست مگر برای کسانی که از آبروی خود هراس دارند.

طغیانی ادامه داد: در زمینه سؤال از رئیس‌جمهور نیز باور من این است که بیان تندترین سؤالات هم در صحن مجلس، هیچ گره‌ای از مشکلات اقتصادی مرم باز نمی‌کند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی‌ مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در همین مدت کوتاه در مجلس مصوبات خوبی تأیید شد که برای مثال می‌توانیم به مالیات بر خانه‌های خالی اشاره کنیم که اکنون در میان شورای نگهبان و مجلس در حال بررسی است اما دقت کنید مشکل اصلی مجلس کم‌کاری دولت در این سال‌ها است؛ مطلبی که رئیس‌جمهور خود به آن اعتراف کرده است.

وی افزود: مجلس می‌تواند در دو زمینه اقدامات کوتاه مدت و بلندمدت گام بردارد که خواست مقام معظم رهبری از ما برداشتن گام‌های درازمدت است، همان‌طور که قوانین مصوب مجلس سال‌ها مورد ارجاع است.

طغیانی ادامه داد: از طرفی فرآیند قانون‌گذاری در مجلس زمان‌بر است و در این باره در آئین‌نامه داخلی هم مشکلاتی وجود دارد که در حال برطرف شدن است، اما دقت کنید که در بهترین حالت و تصویب سریع‌ترین مصوبات، باز هم مجری اصلی دولت است و ما حتی قاضی هم نیستیم و در نهایت می‌توان گزارشی به قوه قضائیه ارسال کنیم. 

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این که می‌گویند سیاست اقتصاد مقاومتی شکست خورده و باید به دنبال سیاست‌های مذاکره برویم حرف غلطی است زیرا اصلاً در این ۷ سال این سیاست‌ها اجرا نشده است که حالا بخواهیم بگوییم سیاست‌های اقتصاد مقاومتی شکست خورده است؛ مشکلات امروز ما به هیچ وجه نباید به پای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی نوشته شود.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ح۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول