اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی از عملکرد نهادهای فرهنگی در استان

امام جمعه قلعه رئیسی از نهادهای فرهنگی استان انتقاد کرد.

انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی  از عملکرد نهادهای فرهنگی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از چاروسا، حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

امام جمعه قلعه رئیسی با تسلیت شهادت امام سجاد(ع) روزگار امام سجاد(ع) را از دشوارترین، ظالمانه ترین و سخت ترین مرحله تاریخ تشیع دانست و به دو رویداد مهم جبهه مقاومت اشاره و بیان کرد: یکی اجلاس سران گروه های فلسطینی و یکی هم دیدار اسماعیل هنیه و سید حسن نصرالله بود که این دو اتفاق منشا تحولات زیادی در مقابله با توطئه های استکبار علیه مقاومت فلسطین باشد.

وی به سفر رئیس مجلس و رئیس قوه قضائیه به استان های و شهرستان های کشور اشاره و تصریح کرد: مهمترین شاخصه مسئولین نظام اسلامی بعد از التزام به شرع مبین و آرمان های انقلاب اسلامی مردمی بودن و حضور مستمر در بین مردم است و این سفر دکتر قالیباف به خوزستان نوعی نظارت میدانی و رو در رو است و در این سفر چهار روزه بدون تشریفات دست پا گیر به 14شهرستان و 25منطقه سفر کرد و با یک برنامه ریزی فشرده شمال تا جنوب خوزستان را دیدار کردند و با مردم خصوصی صحبت کردند و این سفرها باعث تزریق امید و اعتماد به مردم است.

صلواتی به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هم اشاره و تاکید کرد: انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در کمتر از 2ماه دیگر برگزار خواهد شد و در ایران یک عده ای دل به نتیجه این انتخابات بسته اند که هیچ نفع و ضرر خاصی برای ما نخواهد داشت و 200سال است که مردم آمریکا در چرخه معیوب قدرت  که در دستان دو حزب جمهوری خواه و دموکرات ها گرفتار هستند و این دور از انتخابات آمریکا بدترین و پرتنش ترین و سرنوشت سازترین انتخابات آمریکاست.

خطیب جمعه قلعه رئیسی بیان کرد: ترامپ می گوید اگر در این انتخابات شکست بخورد فاسدترین انتخابات تاریخ آمریکاست و آمریکا روزهای سختی را در پاییز و زمستان تجربه خواهد کرد و پیروزی هیچ کدام تفاوتی برای ایران ندارد چون هدف اصلی آنان جلوگیری از ایران قوی است و ما فراموش نمی کنیم ظالمانه ترین و بی رحمانه ترین قطع نامه ها در زمان اوباما صادر شده است و امروز استکبار بخاطر نفوذ منطقه ای ایران عصبانی است و نتیجه انتخابات آمریکا سرعت گرفتن افول آمریکاست.

صلواتی با انتقاد از متولیان فرهنگی استان یادآور شد: مسئولان استان، متولیان امر فرهنگ، دلسوزان انقلاب، نظام ،اسلام  و نهادهای فرهنگی و انقلابی بررسی کنند ببینند فرهنگ دین داری و دین باوری و دین یاوری، فرهنگ غیرت و عفت و حجاب و حیاء و فرهنگ ارزش محوری و ارزش یاوری ، فرهنگ ولایت محوری، ولایت باوری و ولایت یاوری و فرهنگ پاسداری از خون شهدا و آرمانهای انقلاب اسلامی و سبک زندگی اسلامی و سایر  آموزها و فضائل و فضیلت های دینی مثل انصاف و برادری و رعایت حق و حقوق دیگران در سطح استان با چه آسیب هایی مواجه است؟ ما نسبت به تراز انقلاب اسلامی دارای چه رتبه ای هستیم؟ میزان آسیبهای اجتماعی مثل طلاق ،قتل ، خودکشی، مواد مخدر ،بیکاری روبه افزایش است یا خیر؟نهادهای متولی چه عملکردی دارند؟ آمارهای واقعی و دقیق چه می گویند ؟ کف خیابانها و جامعه چه چیزی را نشان می دهد؟.

صلواتی با انتقاد عملکرد حوزهای علمیه استان و نهاد آموزش و پرورش  افزود: از جمله نهادهایی که در ارتقاء  فرهنگ دینی و فرهنگ عمومی جامعه و تقویت باورها نقش اساسی و زیر بنایی دارند حوزه های علمیه استان  و آموزش و پرورش است حقیقتا باید خدمات این نهاد ها به اسلام و نظام و انقلاب و مردم و میزان اثرگذاری آنها در جامعه روشن شود و در سطح استان  حداقل حدود ۱۳۰۰ مسجد داریم چقدر از مساجدمان دارای امام جماعت است؟ ممکن است در شهرستانها در همه مساجد امام جماعت باشد اما باید میزان اثرگذاری و خروجی مساجد را هم باید دید؟آیا خروجی مساجد استان ما تراز مسجد انقلاب اسلامی است؟ مسئولان چقدر حمایت کردند؟مردم و مسئولان  از امام جماعت مسجد چه کمک و حمایتی می کنند چقدر امکانات در اختیار او قرار می دهند؟ طبق آمار مسئولان درسطح استان حدودا ۲۰۰ مسجد دارای امام جماعت است ؟.

امام جمعه قلعه رئیسی  با بیان اینکه استاندار مکتبی و هیئتی استان  چقد از فرهنگ دین و ارزشها حمایت نمودند و نهادهای فرهنگی را تقویت نمودند خاطرنشان کرد: آنچه می تواند راهکار باشد باید ایجاد حوزه های علمیه  در سطح استان و مناطق مختلف افزایش یابد و این نهاد برای امام جماعت مساجد نیرو تربیت کند مسئولان شورای عالی حوزه های علمیه استان باید چاره اندیشی کنند سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف برای این وضع مساجد پاسخگو باشند. 

مسئوول شورای فرهنگ عمومی بخش چاروسا با بیان اینکه یکی دیگر از نهادهای انسان ساز نهاد مقدس آموزش و پرورش است باید یک کار گروهی تشکیل شود ببنید این نهاد در ده سال اخیر در جهت تقویت باورها و اعتقادات و ارزشهای اسلامی و کادر سازی برای انقلاب و نظام و ولایت و پاسداری از ارزشها و حاکمیت تمدن بزرگ اسلامی در سطح استان چه کاری انجام دادند و ادامه داد: آیا این نهاد توانست نسل جوان و دانش آموزان را از آسیب های اجتماعی و آخرالزمانی نجات دهد؟
آیا خروجی و عملکرد این نهاد با تراز انقلاب اسلامی تناسب دارد؟ آیا خروجی مدارس با تراز انقلاب اسلامی تناسب دارد ؟ آمار حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مساجد و نماز جماعت ها و نماز جمعه ها و مراسمات مذهبی و دینی چقدر است ؟آیا حضور کم رنگ نیست ؟ علتش چیست ؟.

امام جمعه قلعه رئیسی تبیین کرد: باید پذیرفت نتیجه کار فرهنگی حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و سپاه و بسیج و سازمان تبلیغات اسلامی در مساجد که محل عبادت و بندگی خداست مشخص می شود چون باید خروجی کار فرهنگی عبد خدا شدن در جامعه باشد و این در مساجد نمایان می شود و باید بررسی شود ما چه وضعی داریم آنچه واقعیت است این است که وضعیت نگران کننده است؛ بنده نمی خواهم سیاه نمایی کنم حضور مردم در راهپیمایی ها و انتخابات فوق العاده است ممکن است این نهادها در عرصه آموزش موفقیت هایی داشته باشند اما باور کنیم ما ضعف هایی داریم و نتوانستیم آنچه انتظار انقلاب، امام، شهدا و ولایت بود را محقق کنیم و باید گفت بعضی از نهادهای فرهنگی استان مریض هستند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین راهکار برای نهادهای فرهنگی مثل آموزش و پرورش تغییر رویکردهاست اظهار داشت:  باید نهادهای فرهنگی را از سیاسی کاری و جناح بازی بالاخص ساحت مقدس تعلیم و تربیت را باید مصون  نگه بداریم و ادامه این وضع باعث عقب ماندگی و عدم تحقق اهداف بیانیه گام دوم  می شود اولین اقدامی که باید انجام شود و همه دلسوزان انقلاب و نظام و ولایت و امام و شهدا و فعالان فرهنگی و سیاسی و عالیجنابان موحد و روشنفکر باید انجام دهند این است که زمینه خدمت مدیران انقلابی و جهادی و ولایی و برنامه محور و متعهد و متخصص و خلاق را در نهادهای فرهنگی بالاخص آموزش و پرورش را فراهم کنند و همت همه باید کادرسازی برای انقلاب و نظام و ولایت و ایجاد تمدن بزرگ  اسلامی باشد.

انتهای پیام/82021

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول