اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

زیرساخت‌های بومی برای ورود به عرصه آموزشی مهیا شود

امام جمعه پردیس با بیان اینکه باید زیرساخت‌های بومی را برای ورود به عرصه آموزش مجازی مهیا کنیم، گفت: خانواده‌ها در آموزش مجازی به فرزندانشان کمک کرده تا تلاش سطح علمی آن‌ها بالا برود.

زیرساخت‌های بومی برای ورود به عرصه آموزشی مهیا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی، امام جمعه شهرستان پردیس ظهر امروز در خطبه‌‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته پردیس که در مسجد الغدیر فاز ۴ و با حصور پرشور نمازگزاران برگزار شد، ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و اعلام مناسبت‌های هفته آینده اظهار کرد: اسلام ستیزی غربی‌ها، گردن خودشان را خواهد زد و به ذلت خواهد کشاند زیرا می‌خواهند نور اسلام را با فوت کردن خاموش کنند.

وی گفت: نشریه فرانسوی، کاریکاتورهای هتاکانه‌ای را علیه پیامبر اسلام (ص) بازنشر کرده و این یعنی جیره‌خواری آمریکا، رژیم صیهونیستی و بالابردن پرچم انفعال دشمنان مقابل گفتمان اسلامی و شکست و احساس خطر دشمنان از اسلام ناب محمدی (ص) است.

حسینی افزود: دولت فرانسه با بی تفاوتی و تکیه بر اینکه ما بیان آزادی بیان داریم، از این جریان عبور کرد، اما هرگونه سخنی در خصوص هلوکاس در آن کشور جرم است.

امام جمعه پردیس ادامه داد: این اقدام را محکوم می‌کنیم و همچنین دولت و کشورهای اسلامی بی‌غیرتی که با عملکردشان میدان را برای این دشمنان مiیا کردند را نیز محکوم می‌کنیم.

وی اضافه کرد: توقع ما از سازمان همکاری‌های اسلامی و نخبگان جهان اسلام واکنش قاطع و هوشمندانه مقابل این حرکت ذلیلانه است، زیرا عاقبت از این متقین است و این اسلام ستیزی گردنشان را می‌زند.

حسینی در خصوص آموزش و پرورش بازگشایی مدارس بیان کرد: مجازی شدن آموزش، همگیر شده و تمام ما در این عرصه وظیفه داریم، زیرا این مجازی شدن آموزش موقت نیست.

وی افزود: ورود به این عرصه به دلیل کرونا نیست، بلکه بر اساس روند آموزش و افق آینده، حداکثر پنج تا ۱۰ سال به مجازی شدن کامل می‌رسیدیم، اما شرایط این فعالیت را تسریع کرد و به سه تا پنج سال رسانده است.

حسینی ادامه داد: باید زیرساخت‌های بومی را برای ورود به عرصه آموزش مجازی مهیا کنیم و ارتباطات را در طول سه سال آینده مهیا کرده و زیرساخت‌های بومی و امکانات متناسب را برای عدم ایجاد فاصله اجتماعی برای استفاده تمام اقشار عادلانه توزیع کنیم؛ ارائه خدمات، رسیدگی به مسائل تربیتی و پرورشی که به شدت در این بخش کمبود داریم و باید منتظر بود و دید مسوولان چگونه فعالیت می‌کنند.

وی خطاب به خانواده‌ها توصیه کرد: والدین در این پدیده نباید فرزندان را رها کنند، زیرا بسیاری به فضای مجازی نظارت ندارند و خانواده‌های بسیاری اجازه ورود فرزندان را به این فضا را نمی‌دهند و برخی بیش از حد فرزندان را رها کرده‌اند که هردو اشتباه است.

حسینی تصریح کرد: اینکه دشمن با فکر و دل فرزندانمان چه می‌کند برای والدین مهم باشد، زیرا دشمنان به دنبال این هستند که فرزندانمان را شیطان تربیت کنند، به همین دلیل باید سواد فضای مجازی والدین و فرزندانمان را بالا ببریم.

امام جمعه پردیس افزود: در این مورد نگرانی‌هایی وجود دارد که شاهد افت تحصیلی، سطح علمی و ... را در پی داشته باشد و باید مادرها در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند و در آموزش مجازی به فرزندانشان کمک کرده تا تلاش سطح علمی آن‌ها بالا برود.

وی با تأکید بر مانور دشمنان برای جنگ جمعیتی بیان کرد: خطرناک‌ترین جنگ علیه ایران قوی، جنگ جمعیتی است، زیرا در سال 1335 اتفاقی افتاد و رشد جمعیت به چهار درصد رسید و این کنترل جمعیت قرار بود پنج سال ادامه داشته باشد نه اینکه تا به امروز طول بکشد.

حسینی ادامه داد: بزرگ‌ترین جنگ علیه ایران همین جنگ جمعیتی است و امروز شاهد کاهش و پیر شدن جمعیت کشور هستیم و در این خصوص مقام معظم رهبری هشدار دادند؛ معیشت باعث نگرانی است، اما این ادعا که تمام مشکلات اقتصادی بوده، اشتباه است، زیرا اولویت نخست اقتصاد نیست.

وی تصریح کرد: امروز تک یا دو فرزندی برای اقشار مرفه جامعه است و بعضی از خانواده‌ها یک فرزند را به دنیا می‌آورند و در کنار این فرزند سگ نگهداری کرده و هزینه نگهداری سگ را تأمین می‌کنند.

حسینی افزود: فرزند خوب، محسن حججی می‌شود و سرباز امام زمان (عج) و با علم و تفکر مقابل دشمنان می‌ایستد، اما زمانی که بحث معیشتی مطرح می‌شود، باید گفت چرا برای سگ خود هزینه می‌کنند، اما فرزندی را به دنیا نمی‌آورند؛ انقلابیون این موارد را مد نظر قرار دهند.

امام جمعه پردیس در خصوص رسیدگی به پرونده‌های فساد در کشور گفت: بحث فساد اقتصادی و تمدید آن توسط رئیس قوه قضاییه از رهبری درخواست شد و مقام معظم رهبری سرعت، عدالت و اتقام ر خواستار شدند تا رسیدی به این مفاسد تسریع شود.

وی در خصوص نزدیک شدن به انتخابات آینده آمریکا تاکید کرد: ۱۳ آبان زمان برگزاری انتخابات آمریکا است و 200 سالی می‌شود که آمریکایی‌ها در چمبره دو حزب جمهوری خواه و دمکرات گرفتار شده‌اند.

حسینی ادامه داد: دموکرات‌ها بدترین‌ها و پرتنش‌ترین‌ها جمهوری‌خواه‌ها مانند تراپ هستند، اما ترامپ می‌گوید این انتخابات فاسدترین است، اما باید بدانیم نقشه راه آمریکا مشخص شده و هر شخصی بیاید چه بایدن و چه ترامپ باید نقشه راه را پیاده کنند؛ امروز استکبار برجام یک، پرونده هسته‌ای را مطرح می‌کند و برجام دو، سه و چهار و ... را در آینده پیاده خواهند کرد.

وی تصریح کرد: امروز دشمنان از نفود منطقه‌ای ایران وحشت کرده‌اند و عده‌ای نیز کشور را معطل کرده تا انتخابات آمریکا تمام شود، اما نمی‌دانند نقشه راه آن‌ها مشخص شده است.

حسینی افزود: اگر بایدن هم رأس کار بیایید، مطمئناً برجام را باز نمی‌گرداند و این فقط فرصت‌سوزی و خسارت به کشور است و تنها راه کشور برای برون‌رفت از وضعیت موجود، تکیه بر توان داخلی کشور است.

امام جمعه پردیس با اشاره به راه،انداری نمایشگاه جلوه‌های عاشورا در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس گفت: هیأت، مساجد، روحانیون، ائمه مساجد و... همگی تلاش کردند تا محرم و صفر را زنده نگه دارند، اما نمایشگاه بزرگ بصیرتی با تلاش ۲۰ روزه شبانه روزی در فضایی گسترده برپا شده و از روز دوشنبه افتتاح خواهد شد و طی ۱۰ روز در این فاز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/67016/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول