اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

عدم برخورد با عوامل توهین به پیامبر نشان‌دهنده انفعال غرب است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از رفتار دوگانه کشورهای غربی در خصوص آزادی بیان گفت: رئیس‌جمهور نادان فرانسه توهین به پیامبر را آزادی بیان می‌داند ولی اگر در این کشور یک فرد به هولوکاست توهین کند تا یک سال به زندان می‌رود.

عدم برخورد با عوامل توهین به پیامبر نشان‌دهنده انفعال غرب است

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی این هفته این شهر با اشاره به اهانت بی‌شرمانه یکی از نشریات فرانسوی به پیامبر اسلام اظهار کرد: این اتفاق علاوه بر اهانت به مسلمانان و حضرت محمد (ص) یک توهین به‌تمامی ادیان الهی بوده و این رفتار ذلیلانه به میلیاردها مسلمانان، نشان‌دهنده انفعال استکبار در مقابل مسلمانان است.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه کشورهای غربی در خصوص آزادی بیان افزود: رئیس‌جمهور نادان فرانسه توهین به پیامبر را آزادی بیان می‌داند ولی اگر در این کشور یک فرد به هولوکاست توهین کند تا یک سال به زندان می‌رود.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه امضا تفاهم‌نامه کشور امارات با رژیم صهیونیستی را یک توهین به جهان اسلام دانست و تصریح کرد: استکبار با بروز چنین اتفاقاتی به‌مانند اهانت به حضرت محمد (ص) سعی دارد نگاه‌ها از سمت آزادی قدس شریف به سمت این‌گونه مسائل ببرد ولی آنان بدانند آزادی قدس شریف یک مطالبه جهانی مسلمانان بوده و جامعه اسلامی و شیعیان از هیچ تلاشی برای بروز این اتفاق دریغ نخواهند کرد.

طیبی با اذعان به اینکه مردم باید حس کنند مسؤولان در کنار آنان هستند، بیان کرد: سفر بی تشریفات رئیس مجلس به استان خوزستان و حضور در ۱۴ شهرستان این استان باعث امیدواری مردم نسبت به مسوولان شده است لذا دولت باید از دیگر قوای کشور کمک گرفته و‌ برای حل مشکلات اقتصادی تلاش کند.

وی با درخواست از دولت در خصوص عدم اجرایی شدن سند ۲۰۳۰ در آموزش‌وپرورش کشور افزود: این سند غربی سعی دارد آرمان، فرهنگ و بنیادهای آموزشی نظام اسلامی را در کشور از بین ببرد لذا از دولت و متولیان فرهنگی کشور درخواست دارم از اجرایی شدن این سند در مدارس جلوگیری کنند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه یکی از اتفاقات عالم قبر را سؤال از مؤمنان دانست و گفت: هر فردی که معراج، سؤال قبر و شفاعت را زیر سؤال ببرد از مؤمنان و شیعیان نبوده زیرا هر فرد مؤمنی به این سه نکته توجه دارند لذا توصیه اکید است که بستگان نزدیک فرد فوت‌شده تلقین دوم را برای آن بخوانند.

طیبی با تأکید بر اینکه وعده پروردگار به مؤمنان حق است، تصریح کرد: مؤمنان اگر باور قلبی به پروردگار داشته و وظیفه بندگی خود را به‌درستی انجام دهند در دنیا و آخرت به سعادت رسیده و در روز قیامت اهل‌بیت پیامبر (ص) به یاری مؤمنان واقعی آمده و سؤال و فشار قبر برای مسلمانان راحت می‌شود لذا شیعیان باید در لحظه‌های سخت امتحان ائمه اطهار را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول