اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۳.۵ میلیون دانش‌آموز به آموزش الکترونیک دسترسی ندارند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: برای فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش الکترونیک، باید فکری شود، ۳.۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان به آموزش الکترونیک دسترسی ندارند و برای حل این مشکل هفته آینده طرح دو فوریتی به مجلس می‌بریم.

۳.۵ میلیون دانش‌آموز به آموزش الکترونیک دسترسی ندارند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد نادری پنجشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی نخبگان و مدیران انقلابی به میزبانی جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان، با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس امید است، اظهار کرد: مجلس یازدهم چالش‌هایی در مقابل خود دارد که البته فرصت‌هایی هم دارد، فرصت کلان و مهم‌ترین فرصت مجلس یازدهم، بازگرداندن اعتماد اجتماعی تا حدودی از دست رفته به نظام است که باید ساز و کارهای آن مشخص شود که تا حدودی هم مشخص شده اما چالش‌های این مسیر موجب کندی کار می‌شود.

دولتی پیر و بی‌انگیزه داریم 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کلیت تعامل با دولت، یکی از چالش‌های مجلس یازدهم به شمار می‌رود، ما شاهد یک دولت پیر، خموده، فرسوده و بی‌انگیزه هستیم که در بخش‌هایی موجب ایجاد نارضایتی مردم می‌شود که به طور نمونه بحث بنزین است، البته نیروهای خدوم و انقلابی هم در این دولت حضور دارند و در سیستم کار می‌کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نحوه مواجهه با این دولت، چالش اصلی ما در مجلس است، تصریح کرد: بسیاری از مواقع دستمان بسته است و نمی‌توانیم کارهایی که می‌توانیم را انجام دهیم و دولت هم با علم به اینکه دست ما در مجلس بسته است پیگیری می‌کند، اما با این وجود در مجلس هم ظرفیت‌هایی در اختیار داریم؛ باید با نظارت و اصلاح مسیر، این دولت را به سر منزل مقصود برسانیم تا به تعبیر مقام معظم رهبری دولت جوان و حزب‌اللهی روی کار بیاید و به صورت جهادی خرابی‌های به بار آمده رااصلاح کند و به ریل برگرداند. 

وی با بیان اینکه وضعیت عمومی جامعه و گرانی‌ها از دیگر چالش‌های موجود است، گفت: همچنین اینکه در سال ۱۴۰۰ چه کارهایی قرار است انجام دهیم نیز چالش دیگری محسوب می‌شود که در هاله‌ای از ابهام است؛ انتخابات سال آینده، شاید یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات خواهد بود، در واقع سال ۱۴۰۰ بسیار نقش تعیین‌‌کننده‌ای دارد که البته راه ۱۴۰۰ از مجلس می‌گذرد.

بارها وضعیت بورس را تذکر دادیم تا فکر اساسی برای آن شود

نادری با اشاره به وضعیت قرمز بورس در هفته‌های اخیر، اضافه کرد: زمانی که بورس را عَلَم می‌کردند و مجموعه‌هایی هم پای کار این موضوع آمدند، موضع‌گیری سنگینی کردم که بالأخره بورس فرو می‌ریزد و باید فکر اساسی برای آن کرد؛ ظاهراً در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون نفر سهام‌دار بازار بورس هستند که وضعیت آن را قرمز کرده‌اند و کل سرمایه مردم دچار افت شدید شده است و احتمالاً ادامه هم خواهد داشت. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یک نفر تنها چند سفر خارجی رفته باشد و آشنایی کوچکی با سیستم‌های اقتصادی دنیا داشته باشد، این سؤال در ذهن او به وجود می‌آید که کدام کازینو‌های دنیا تا این اندازه سوددهی دارد که بورس ایران دارد؟ ۷۰- ۰ درصد سود ماهانه عجیب و قریب است و مشخص است که بالأخره یک جایی فرو می‌ریزد، منطق اقتصاد دنیا این نیست. 

انحراف جدی آموزش از دهه ۷۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامیدر خصوص مبحث آموزش خاطرنشان کرد: در آموزش کشور از دهه ۷۰ شاهد انحراف جدی خصوصی‌سازی در آموزش بودیم که به صورت پیوسته جلو آمده و در واقع در قالب یک گفتمان خود را معنا داده است که گفتمان خود را ساخته و بازتولید کرده است.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش و در آموزش عالی خصوصی‌سازی در آموزش به صورت یک نمودار با شیب صعودی بالا آمده است که البته خلاف قانون اساسی بوده و در واقع کج‌روی و انحراف از مسیر انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است که نتیجه آن دوقطبی شدن جامعه است که بخش اعظم آن را آموزش چه در بخش پرورش و چه در بخش عالی، ایجاد کرده است.

مدارس غیرانتفاعی بنگاه پول‌شویی است 

نادری در ادامه ابراز کرد: زمانی که مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی شد قرار بر این بود رسالت و هدف مدارس غیرانتفاعی چیز دیگری باشد، اما به سمت بنگاه شدن رفت و بنگاه‌هایی برای پول‌شویی، کسب سود حداکثری، فرار از بسیاری مسائل و ... شده‌اند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گلایه مدیران دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان این است که دانشگاه‌های غیرانتفاعی نفس ما را بریده‌اند، تصریح کرد: حرف آن‌ها درست است و به واسطه اینکه فلان معاون وزیر علوم یا فلان مدیرکل و ...، دانشگاه غیرانتفاعی دارد، مجوز برخی از رشته‌ها را به دانشگاه آزاد نمی‌دهند که این در تعارض با منافع است و به نحوی شکل گرفته است که اجازه اصلاح ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اذعان کرد: راه حل تعارض منافع، برگشت به اصول انقلاب اسلامی و متوقف کردن این چرخه است، مدارس دولتی باید تقویت شوند و برای این کار هم باید مشوق‌هایی گذاشته شود، همچنین در کنکور نیز باید سهمی از مدارس دولتی دیده شود؛ در حال حاضر مدارس دولتی کمترین کیفیت را دارند و به همین دلیل مدیران حاضر نیستند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند و درصد بسیار کمی از آن‌ها این کار را انجام می‌دهند چراکه کیفیت مدارس دولتی و غیرانتفاعی از زمین تا آسمان است. 

مخالفت با به تعویق انداختن کنکور، پشت پرده دارد 

وی در رابطه با برگزاری کنکور سراسری امسال، مطرح کرد: قصه کنکور امسال که سر و صدای زیادی را هم به همراه داشت از این قرار است که در پیک دوم بیماری کرونا که میزان کشته‌ها روزانه بیش از 230 نفر بود، اصرار بر برگزاری آن داشتند. البته در ابتدا با تلاش زیاد توانستیم یک ماه آن را به تعویق بیندازیم اما کمتر از 24 ساعت از گذشت این تصمیم و تأیید آن توسط وزیر علوم و وزیر بهداشت، شخص رئیس جمهور اعلام کرد امکان به تعویق انداختن کنکور وجود ندارد و باید در موعد مقرر برگزار شود که نشان از بی‌درایتی‌ها و پشت پرده‌هایی دارد.

نادری افزود: صحبت آن‌ها برای مخالف با این موضوع این بود که نظم آموزشی به هم می‌خورد، البته به عقیده بنده بحران کرونا فرصتی بود تا دست مافیای ۸ هزار میلیارد تومانی گردش مالی سالانه کنکور را که یک سر آن در سازمان سنجش آموزش کشور است و به طور سیستماتیک کار می‌کند، برای همیشه کوتاه کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وظیفه دولت مدرن، اخذ تصمیمات عقلانی و پیگیری قاطعانه است، ادامه داد: وضعیت آموزش کشور دچار نوسانات زیادی است که در هر دو حوزه پرورش و آموزش عالی، قصه غم‌انگیزی دارد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۸ هزار و ۵۰۰ قانون در مجلس وجود دارد، ادامه داد: ۴ هزار و ۵۰۰ قانون از قبل از انقلاب و ۴ هزار قانون هم بعد از انقلاب اضافه شده است، وجود تعداد زیاد قوانین در مجلس ایراد جدی است.

وجود بی‌ثباتی در دانشگاه‌های فرهنگیان 

وی در خصوص مشکلات دانشگاه فرهنگیان، تصریح کرد: این دانشگاه‌ها به نحوی در این دولت منفجر شده است و چیزی از آن باقی نگذاشته‌اند، هیچ جای دنیا آموزش و پژوهش را به امان خدا رها نمی‌کنند که هر شخصی بخواهد فرزندان را تربیت کند.

نادری با اشاره به وجود بی‌ثباتی در دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه تربیت یک معلم در دانشگاه فرهنگیان بسیار زیاد است، راحت‌ترین راه برای استخدام معلم، خرید خدمات و بر اساس ماده ۲۸ است.  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه صندوق ذخیره فرهنگیان پس از بازنشستگی آن‌ها به طور واقعی پول معلمان را حساب و به آن‌ها پرداخت نمی‌کند، اظهار کرد: این صندوق در اصل قلک احزاب است که البته برای اصلاح آن بسیار پافشاری داریم. 

مهدکودک‌ها باید زیر نظر آموزش و پرورش باشند 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مهم مهدکودک‌ها، افزود: مهدکودک‌ها باید زیر نظر آموزش و پرورش قرار گیرند در حالی که رها بوده و ظاهراً زیر نظر بهزیستی اداره می‌شوند، اما در اصل زیر نظر مدیران است، باید برای مهدکودک‌ها به صورت جدی برنامه محتوایی داشته باشیم. 

وی در ادامه بیان کرد: موضوع آسیب‌های اجتماعی از اواسط سال ۹۵، به صورت گزارشی به مقام معظم رهبری و سران ارشد ارائه و تصمیم بر این شد تا با دستور رهبر معظم انقلاب هر ۶ ماه یک بار گزارشی در خصوص آسیب‌های عمده داده شده و در رابطه با راه حل آن تصمیم‌گیری شود.

نادری ادامه داد: در سومین جلسه ارائه گزارش قرار شد سازمان جداگانه‌ای برای این موضوع تشکیل شود که البته این اتفاق نیفتاد و ماه‌ها بعد سازمانی با بودجه ۴۰۰ میلیارد تومانی تشکیل شد که بودجه آن صرف جاهای دیگر شد و نتیجه‌ای نداشت و عملاً حوزه آسیب‌های اجتماعی رها شد، مشکل آسیب‌های اجتماعی ساختاری است که باید برای حل آن هم فکر ساختاری شود. 

فضای مجازی، فرصتی برای سیاسی‌بازی شده است 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از فضای مجازی برای دانش‌آموزان نیاز به مدیریت دارد، وارد مرحله‌ای شده‌ایم که یک انسان جدید شکل گرفته است و کل مسأله چگونگی مدیریت آن است، فضای مجازی فضایی برای سیاسی‌بازی‌ها شده است ،جمهوری اسلامی هیچ استراتژی برای مواجهه با فضای مجازی ندارد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان مطرح کرد: برای فراهم کردن زیرساخت‌های آموزش الکترونیک، باید فکری شود، ۳.۵ میلیون نفر از دانش‌آموزان به آموزش الکترونیک دسترسی ندارند و برای حل این مشکل هفته آینده طرح دو فوریتی به مجلس می‌بریم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/ح۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول