اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بافت فرسوده منطقه 15 اصفهان احیا می‌شود

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در راستای مناسب‌سازی و رشد ۱۱ محله منطقه 15 و نوسازی بافت فرسوده و انجام اقدامات عمرانی، این روستاها را به بافت فرسوده الحاق کردیم.

بافت فرسوده منطقه 15 اصفهان احیا می‌شود

مسعود قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به الحاق ۱۱ روستا به شهرداری سابق خوراسگان در سال ۸۵ اظهار داشت: در سال ۹۲ زمانی که شهر خوراسگان به شهر اصفهان الحاق شد، روستاها مشکلات بافت فرسوده را داشتند، اما در بافت فرسوده نبودند.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان افزود: در راستای مناسب‌سازی و رشد این ۱۱ محله و نوسازی بافت فرسوده و انجام اقدامات عمرانی، این روستاها را به بافت فرسوده الحاق کردیم که در کمیته کار رأی آورد و به کمیسیون ماده ۵ رفته است.

وی با اشاره به این‌که کل بافت فرسوده قبل از الحاق ۱۱ روستا ۱۴۱ هکتار بود و با الحاق ۱۱ روستا به ۲۱۳ هکتار رسید، تصریح کرد: مردم روستا برای احیای بافت فرسوده می‌توانند از تخفیف‌های اخذ پروانه و انشعابات استفاده کنند، دولت نیز در این راستا تسهیلاتی ارائه می‌دهد.

قاسمی با اشاره به قرار گرفتن منطقه ۱۵ در رینگ چهارم حلقه حفاظتی عنوان کرد: ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع از مسیر این پروژه در منطقه ۱۵ قرار دارد که عملیات اجرایی ۳ کیلومتر آن از کیلومتر ۴ تا ۷ آغاز شده و ۱۳ درصد عملیات اجرایی آن پیشرفت کرده است و در خرداد سال آینده ۳ کیلومتر اول آن به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های شاخص شهری منطقه ۱۵، گفت: مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح سردار شهید سلیمانی یکی از پروژه‌های شاخص شهری این منطقه به شمار می‌رود که تاکنون ۷۱ درصد پیشرفت داشته، برای آغاز پل سردار سلیمانی ۲۲۰ هزار متر آزادسازی داشته‌ایم و پروژه از اردیبهشت ۹۸ آغاز شده و طبق برنامه و جدول زمانی در حال اجرا است.

وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی فعال منطقه ۱۵ اصفهان گفت: اجرای عملیات عمرانی و ترافیکی خیابان‌سازی مقداد دوم با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب شهرستان اصفهان با توجه به این‌که در مسیر این پروژه دو خط لوله ۱۴۰۰ آب شرب اصفهان عبور می‌کند و در آینده نیز خط سوم آن عبور خواهد کرد، انجام شد، هزینه اجرای این پروژه 8 میلیارد تومان است.

قاسمی با بیان این‌که پارکینگ جنب شهرداری منطقه ۱۵ به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، ادامه داد: با آزادسازی بانک ملت با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان، معضلات کمبود پارکینگ این خیابان رفع می‌شود.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه‌های پارک محله‌ای سفلی، نرده‌گذاری خیابان جی، نماد شهدای غواص بیان کرد: منطقه ۱۵ اصفهان شامل ۲۳ محله است که ۱۱ محله  از محلات واقع در آن الحاقی و ۱۲۵ هزار نفر جمعیت دارد، این منطقه با ۶ هزار و ۸۹۶ هکتار مساحت در شرق اصفهان قرار گرفته که هزار و ۷۱۸ هکتار آن در محدوده و بالغ بر ۵ هزار و ۱۷۸ هکتار آن در حریم قرار دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول