اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

روابط دوجانبه محور رایزنی‌های سیاسی مقامات ازبکستان و گرجستان

معاونان وزرای امور خارجه ازبکستان و گرجستان در رایزنی‌های سیاسی دوره‌ای به صورت ویدئویی روابط دوجانبه را بررسی کردند.

روابط دوجانبه محور رایزنی‌های سیاسی مقامات ازبکستان و گرجستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «الهام نعمت اف» معاون وزیر امور خارجه ازبکستان و « الکساندر خوتیسیاشویلی» معاون وزیر امور خارجه گرجستان در رایزنی‌های سیاسی دوره‌ای روابط دوجانبه را بررسی کردند.

در چارچوب رایزنی‌های سیاسی بین وزارتخانه‌های دو کشور موضوعات روز همکاری‌های ازبکستان و گرجستان در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و بازرگانی، سرمایه‌گذاری، حمل‌و‌نقلی – ارتباطاتی، گردشگری، فرهنگی و انسانی و همچنین همکاری‌های متقابل در ساختارهای بین‌المللی نیز مورد بررسی قرار گرفت.  

طرفین بر علاقه‌مندی خود برای پیشبرد فعال دیپلماسی اقتصادی از طریق ارائه کمک به برقراری روابط مستقیم بین بازرگانان دو کشور، ایجاد شرایط مناسب برای تجارت متقابل و اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری تاکید کردند.  

طرفین همچنین تاکید کردند گفت‌وگوی پارلمانی ازبکستان و گرجستان در روابط دوجانبه نقش مهمی ایفا می‌کند. طرفین همچنین خواستار تحکیم بیش از پیش روابط بین پارلمان‌های دو کشور شدند.  

دو طرف در این گفت‌وگوها همچنین بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابل در زمینه گردشگری تاکید و پیشنهادات معین را برای اجرایی طرح‌های مشترک بررسی کردند.   

گرجستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 10 اکتبر  دسامبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 آگوست سال 1994 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول