اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

داوران جشنواره استانی فیلم مقاومت هرمزگان معرفی شدند

اساتید فیلمسازی استان عبدالعزیز قاسمی، منصور نعیمی و محمود شاکری به عنوان داوران جشنواره استانی فیلم مقاومت انتخاب شدند.

داوران جشنواره استانی فیلم مقاومت هرمزگان معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جلسه ستاد فیلم مقاومت با حضور  انسیه شاه حسینی کارگردان  و نویسنده مطرح کشور در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان برگزار شد.

رحمت الله دهقانی جانشین فرماندهی سپاه امام سجاد (ع) در اقشار بسیج در این جلسه گفت: فیلم مقاومت می‌تواند به شناسایی و معرفی شهدای هرمزگان کمک کند و در کنگره ملی شهدای استان نیز دیدیم که ۷۰درصد کار را هنرمندان انجام دادند و تولید آثار هنری ارزشمند در هرمزگان روندی رو به رشد دارد و با سرعت بیشتری در دنبال می شود.

کمالی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این نشست گفت: جشنواره فیلم مقاومت در استان هرمزگان علاوه بر انتقال مفاهیمی همچون عزت، اقتدار و ایثار و شهادت  به مردم می تواند اهمیت حفظ تمامیت ارضی برای ایرانیان را نیز  به کشورهای خلیج فارس یاد آوری کند.   

وی افزود: عملیات غرور آفرین نیروی دریایی سپاه در هدف قرار دادن پیشرفته‌ترین پهباد متجاوز آمریکایی و یا دستگیری نیروهای متجاوز آمریکایی سوژه‌های مناسبی برای ساخت فیلم سینمایی است که تا کنون از آن غفلت شده است.

کمالی خاطرنشان کرد: سینمای امروز در  زمانه‌ای که ماشین فیلم سازی هالیوود اخلاق را نشانه رفته است، به معنویت نیاز دارد و جشنواره فیلم مقاومت فرصت دیده شدن فیلمسازان معنایی و موضوعی را فراهم کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: معنویت در ادبیات و سینمای دفاع مقدس ما به وفور یافت می‌شود اما تاکنون از جشنواره‌های  موضوعی استقبال خوبی نشده است  که برگزاری جشنواره فیلم مقاومت توسط بسیج هنرمندان به ایجاد معناهای ارزشی کمک شایانی خواهد کرد و جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند موقعیتی فراهم کند تا قهرمانان ناشناخته استان هرمزگان که جز رضای خدا هیچ توقع  مادی ندارند به جامعه معرفی شوند.

 

محمد حکمیان مسئول سازمان بسیج هنرمندان نیز در این جلسه بیان کرد: قریب به ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره استانی فیلم مقاومت ارائه شده است و مجموعه کارها برای انتقال تجربه به حوزه‌ها و پایگاه های مقاومت ارسال خواهد شد.

وی افزود: کارها در هفته دفاع مقدس از صدا و سیما پخش می‌شود و در 6 مهر اختتامیه آن برگزار می شود و اساتید فیلمسازی استان عبدالعزیز قاسمی ، منصور نعیمی و محمود شاکری به عنوان داوران جشنواره انتخاب شده اند. 

انسیه شاه حسینی کارگردان سینما نیز گفت: ولین کار سینمایی ام را در هرمزگان با نام (غروب شد بیا) ساخته ام که برایم اهمیت زیادی دارد و باورم این است که هنرمند مخاطب خود را به رستگاری می‌رساند.

وی عنوان کرد: یکی از بهترین کارهای جشنواره کارگاه های آموزشی است که برگزار می شود.

به گزارش فارس، شاه‌حسینی اولین زن رزمنده ایرانی است که در موضوع جنگ ایران و عراق فیلم ساخته‌است و کارگردان آثار  ویلایی ها - زیباتر از زندگی ۱۳۹۰ -  پنالتی  ۱۳۸۷ - شب بخیر فرمانده ۱۳۸۴ - غروب شد بیا ۱۳۸۳ و نویسندگی آثار پنالتی ۱۳۸۷- شب بخیر فرمانده  ۱۳۸۴- غروب شد بیا  ۱۳۸۳  - مجروح جنگی ۱۳۷۷ - اوینار ۱۳۷۰-آب را گل نکنید  ۱۳۶۸-دل نمک ۱۳۶۸ است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول