اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

ضرب‌الاجل 3ماهه برای حل مشکلی دیرینه/اراضی شیخ‌شبان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تعیین‌تکلیف شود

رئیس قوه قضاییه در خصوص مشکل اراضی روستای شیخ‌شبان گفت: این مشکل حداکثر ظرف سه ماه آینده در شورای حفظ حقوق بیت‌المال طرح و حل شود.

ضرب‌الاجل 3ماهه برای حل مشکلی دیرینه/اراضی شیخ‌شبان در شورای حفظ حقوق بیت‌المال تعیین‌تکلیف شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، آیت‌الله ابراهیم رئیسی صبح امروز در جمع خانواده شهدا و مردم روستای شیخ‌شبان چهارمحال و بختیاری گفت: شهدای گرانقدر و پرتعداد این روستا سند افتخاری هستند که عطرشان تمام ایران را پر کرده است.

رئیس قوه قضاییه اظهار داشت: خون پاک و پر برکت این شهداست که درخت تنومند انقلاب را آبیاری کرد و امروز آثار و برکات آن نه تنها ایران که در دنیا هویداست.

وی ادامه داد: آنچنان که خون مطهر اباعبدلله(ع) از دنیا گندزدایی کرد آثار خون پاک این شهدا نیز روزبه‌روز افزون‌تر خواهد شد و هیچکس نمی‌تواند ثمره خون خالصانه شهیدان را از بین ببرد.

نظارت دستگاه قضا بر اجرای قانون در موضوع آب

رئیسی در ادامه با بیان اینکه موضوع آب یکی از دغدغه‌های مهم این منطقه است، خاطرنشان کرد: چهارمحال و بختیاری از استان‌های پرآبی است که برکات زیادی برای کشور دارد اما مسئله تقسیم آب سال‌هاست به مهمترین دغدغه مردم این منطقه تبدیل شده است.

رئیس دستگاه قضا تأکید کرد: مصوبات شورای آب در این خصوص باید پیگیری شود و دولت موضوع آب را به‌عنوان مسئله محوری این منطقه پیگیری کند.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز در این‌باره نظارت بر اجرای قانون را دنبال می‌کند.

رئیسی گفت: یکی از محورهایی که در این سفر مورد بررسی قرار می‌گیرد موضوع آب است و ما حتما نظرات مسؤولان را در این خصوص مورد توجه قرار می‌دهیم.

حکم صادره در خصوص اراضی شیخ‌شبان اجرا شود

رئیس قوه قضاییه پس از شنیدن مشکلات مردم روستای شیخ‌شبان با بنیاد مسکن، منابع طبیعی و محیط زیست در خصوص اراضی ملی، توضیح داد: اگر حکم و رأیی در این‌باره صادر شده باید اجرا شود و چنانچه مشکلی وجود دارد طرح و مرتفع شود.

وی اظهار کرد: حل مشکل مردم قانون‌مداری که در انقلاب و دفاع مقدس این‌چنین نقش‌آفرین بوده‌اند نباید به درازا بکشد.

رئیسی با بیان اینکه مطالبات این مردم خلاف قانون نیست، تصریح کرد: این مشکل حداکثر ظرف سه ماه آینده در شورای حفظ حقوق بیت‌المال طرح و حل شود.

پیگیری مطالبات به‌حق مردم به درازا نکشد

رئیس دستگاه قضا عنوان کرد: وقتی زمین و آب و نیروی پرتلاش انسانی مهیاست، مشکلات اداری نباید باعث شود که معیشت و اشتغال این مردم دچار مشکل شود.

وی اضافه کرد: نهادی مثل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای حمایت از روستاییان و محرومان شکل گرفته و لذا باید برای حل دغدغه مردم تلاش کند.

رئیسی در پایان گفت: آن بخش از مشکل که با اختیارات استانی قابل حل است پیگیری شود و چنانچه موضوعی از اختیار استان خارج است ما از مرکز پیگیری خواهیم کرد، انصاف نیست حل مشکل مردم این‌همه زمان‌بر شود.

انتهای پیام/68023/م/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول